کد خبر : 18269

پتروشیمی ها، آماده لغو تحریم باشند

petroshimi5
پتروتحلیل- معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با بیان اینکه منتظر لغو همه تحریم‌های مالی و بانکی در آذرماه ۹۴ باشید، گفت: ‌دولت ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و پتروشیمی تا شش سال آینده تعریف کرده و شرکت‌های نفتی آماده باشند.
امیرحسین زمانی نیا در بیست و سومین همایش ارگان‌های دریایی اظهار کرد: بعد از تحریم سرمایه‌گذاری نفت و گاز و بانک مرکزی مهم‌ترین ضربه‌ای که امریکا می‌خواست به اقتصاد و قدرت ایران بزند، تحریم کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی بود.
وی با بیان اینکه هدف تحریم تضعیف اقتدار ایران بوده است، بیان کرد: امریکا پرونده ایران را به شورای امنیت برد، برای رفتن پرونده ایران به شورای امنیت لازم بود دوستانی مانند چین و روسیه این را بپذیرند که پرونده ایران به شورای امنیت برود.
اما برای بیرون آمدن پرونده دیگر چین و روسیه مهم نیستند. وی یادآور شد: ایران و امریکا مشکلات زیادی در طول ۳۶ سال اخیر با هم داشته‌اند و این مشکلات به راحتی قابل حل‌و‌فصل نیست.
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه مساله هسته‌ای بهانه‌ای بود تا پرونده ایران به شورای امنیت برود، اظهار کرد: خوشبختانه سیاست تعامل دولت تدبیر و امید موثر واقع شده است و وجه امنیتی ایران به تدریج در حال رنگ باختن است.
زمانی‌نیا با بیان اینکه مذاکرات ژنو وضع بازی را تغییر داده است، افزود: از سال ۲۰۰۶ به بعد خبر زیادی ار تعامل با کشورها نبود، اما در چهار ماه اخیر بنده با مسوولان عالیرتبه کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش، یونان، چین، کره جنوبی، اندونزی، ونزوئلا و... برای حضور در صنعت نفت و پتروشیمی بعد از تحریم‌ها جلساتی داشته‌ایم.
ارسال نظر