کد خبر : 17956

«مانسون» صادرات پی وی سی را قفل کرد

pvc2

پتروتحلیل- در حالی بازار پی وی سی همچنان در رکود به سر می برد که اکثر کارشناسان این بازار انتظار دارند در ماه ژوئن هم این وضعیت ادامه دار باشد.

به گزارش «پتروتحلیل» جواد ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی در این باره می گوید: با توجه به ادامه دار شدن روند نزولی قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی، اکثر معامله گران در انتظار رسیدن قیمت به کف خود هستند و از این رو بازار پی وی سی با رکود روبه رو است.

از سوی دیگر صادرات نیز در این حوزه به حداقل خود رسیده؛ چرا که بخش عظیمی از صادرات پی وی سی به بازار هند انجام می شود که با شروع طوفان های «مانسون»، حمل و نقل پی وی سی به هندوستان حداقل تا ۴۵ روز آینده انجام نخواهد شد.

ایرانی در ادامه خاطر نشان می کند: انتظار معامله گران پی وی سی با توجه به افت قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی و کاهش قیمت دلار در بازار داخل، کاهش ۳۰ تا ۴۰ تومانی قیمت ها برای ماه جدید است، این در حالی است که تولید برخی از محصولات مانند گرید S70 هنوز آغاز نشده است، گر چه برخی از فروشندگان این محصولات را با قیمت های بالا در بازار داخل پیشنهاد می دهند، اما عملا برروی این کالاها معامله ای انجام نمی شود. به گفته وی احتمال دارد خط تولید گرید S70 از ابتدای خردادماه در مدار قرار گیرد و با روی مدار آمدن خط تولید این مجتمع، قیمت این گرید در بازار نیز روندی کاهشی پیدا خواهد کرد.

این کارشناس بازار پی وی سی معتقد است؛ بازار پی وی سی احتمال دارد در اواخر تیرماه با تحرک دوباره روبه رو شود.

ارسال نظر