کد خبر : 17839

جذابیت سودکاستیک در بازار چین

soda

پتروتحلیل- انتظار می رود قیمت سودکاستیک در سه ماهه اول ۲۰۱۵ با شیب کندی افزایش یابد که ناشی از افزایش قیمت های پیشنهادی از سوی تولیدکنندگان شمال شرقی آسیا و حضور فعال تر تجار در بازار است.

به گزارش «پتروتحلیل»، انتظار می رود تولیدکنندگان شمال شرقی آسیا قیمت های پیشنهادی خود را به علت کم شدن مقدار موجودی ها، افزایش هزینه های تولید و کاهش محصول همراه سودکاستیک افزایش دهند.

اکثر تولیدکنندگان و تجار پیش بینی می کنند که عرضه تک محموله ها در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ نسبت به اواخر سال ۲۰۱۴ کاهش یابد. با توجه به اینکه اکثر تولیدکنندگان شمال شرقی آسیا اقدام به کاهش موجودی های خود در پایان سال ۲۰۱۴ کردند، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ تحت فشار برای فروش با هر قیمتی نیستند.

همچنین بسیاری از تولیدکنندگان شمال شرقی آسیا با توجه به بالا بودن قیمت تمام شده (ناشی از افزایش تعرفه انرژی الکتریکی) اقدام به کاهش ریت تولید خود کرده اند که نتیجه آن کاهش موجودی ها و در نتیجه کاهش عرضه سودکاستیک است.

قیمت سودکاستیک در بازار داخلی چین جذاب تر از قیمت های صادراتی است و بنابراین تولیدکنندگان چینی تمایل چندانی به حضور در بازارهای صادراتی ندارند.

ارسال نظر