کد خبر : 17346

جوابیه پتروشیمی خوزستان

khozestan

پتروتحلیل- در تاریخ بیستم اردیبهشت جمعی از کارگران رسمی پتروشیمی خوزستان در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی خود تجمعی را در مقابل ساختمان اداری برگزار کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر روابط عمومی پتروشیمی خوزستان با ارسال جوابیه‌ای توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است:

۱- طبق قوانین و مقررات وزارت نفت یا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هیچ گونه تغییری در این شرکت که امنیت شغلی پرسنل را به خطر بیاندازد اعمال نگردیده و درمیزان حقوق دریافتی، پاداش وسایر مزایای پرسنل و نحوه دریافت آن، تغییری صورت نگرفته است، بنابراین ذکر «وضعیت نامعلوم شغلی» درگزارش ۲۰/۰۲/۹۴ و نسبت دادن آن به وضعیت پرسنل رسمی این شرکت صرفا یک بیان کلی بوده و در خصوص کارکنان شرکت پتروشیمی خوزستان مصداق ندارد.

۲- بررسی وضعیت ترازنامه شرکت در صلاحیت کار‌شناسان خبره و آگاه این حوزه است و نه افراد غیر کار‌شناس که بدیهی است نظر آن‌ها نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد. لازم به ذکر است که وضعیت ترازنامه شرکت هیچ گونه تاثیری در روند دریافتی‌های پرسنل رسمی ندارد.

۳- هرگونه اخراج و تسویه چه در مورد پرسنل رسمی و چه پیمانکار از سوی شرکت پتروشیمی خوزستان قویا تکذیب می‌گردد. مرجع رسیدگی کننده در مورد پرسنل رسمی، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و در مورد پرسنل غیر رسمی نیز چنانچه به وقوع پیوسته باشد از طریق اداره کار قابل پیگیری و گزارش دهی می‌باشد. تنها مکانسیم اعمال شده در این شرکت، موافقت مدیریت با ماموریت موقت تعدادی از پرسنل به منظور ارائه خدمات فنی و کمک در راه اندازی واحدهای دردست احداث شرکت‌های پتروشیمی منطقه می‌باشد که علاوه بر انتقال دانش و تجربه و کسب دانش و تجربه جدید، امکان بهره‌مندی از مزایای مالی بهتر برای کارکنان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شرکت را نیز به همراه دارد که این راهکار مورد استقبال همکاران پیمانکار و رسمی قرار گرفته است به گونه‌ای که پاسخ مثبت به همه درخواست‌ها به منظور ماموریت موقت وجود ندارد.

۴- با توجه به تغییر مدیریت سازمان در ماه‌های اخیر، در مورخ ۲۰/۰۲/۹۴ تعدادی از پرسنل رسمی در مورد برنامه‌های جدید شرکت نظرات و پیشنهاداتی داشتند که هماهنگی لازم جهت برگزاری نشست مشترک بین مدیریت سازمان و افراد مورد اشاره برای روز ۲۱/۰۲/۹۴ صورت گرفت و همین امر سبب شد حضور این افراد در محل ورودی ساختمان بعد از دقایقی پایان یابد.

ارسال نظر