کد خبر : 17029

بارگذاری دو کاتالیست جدید در پتروشیمی رازی

razi

همزمان با بیستمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، از دو کاتالیست جدید پر مصرف در صنایع پتروشیمی رو نمایی شد.

یک شرکت دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دو کاتالیست جدید پر مصرف در صنایع پتروشیمی رونمایی کرد.

fبه گزارش شانا، کاتالیست «ریفرمینگ ثانویه» در چرخه تولید آمونیاک و کاتالیست «اتوترمال» در چرخه تولید متانول از سوی شرکت صنایع نفت و گاز سرو و مشارکت شرکت پتروشیمی رازی امسال صنعتی و بومی سازی شد و قرار است این محصولات تیر ماه امسال در راکتور پتروشیمی رازی بارگذاری شود.

بر اساس این گزارش، با بومی سازی این محصولات که برای تکمیل زنجیره تامین فرآیند تولید محصولات پتروشیمی است، سالانه از خروج حدود ٢ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می شود که این رقم با راه اندازی طرحهای پتروشیمی تولید متانول و آمونیاک افزایش می یابد.

علاوه بر این در حاشیه این نمایشگاه از کتاب تخصصی راهنمای کاربردی تولید اسید سولفوریک، اولئوم و عوامل سولفوردار کننده رونمایی شد.

کاتالیست مربوط به فرآیند تولید اسید سولفوریک نیز پارسال از سوی این شرکت، صنعتی و بومی سازی شد. شرکت نفت و گاز سرو تاکنون موفق به بومی سازی بیش از ٢٠ نوع کاتالیست پر مصرف صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش کشور شده که این امر با تکیه بر دانش و تخصص دانشمندان ایرانی انجام گرفته است.

ارسال نظر