کد خبر : 16998

نگرانی از افزایش قیمت «دویست و نه»

sabok khati

پتروتحلیل- قیمت پلی اتیلن سبک خطی LL209AA پتروشیمی امیرکبیر در حالی به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار آزاد رسیده است که زمزمه اورهال خط تولید آن در مجتمع امیرکبیر به گوش می رسد.

به گزارش «پتروتحلیل» از سوی دیگر گفته می شود اورهال واحدهای LLD در چین و جنوب شرق آسیا آغاز شده و از این رو صادرات این کالا در حال حاضر برای صادرکنندگان به صرفه است. در همین حال تولید در واحد LLD شازند در اواخر هفته گذشته آغاز شده است و عرضه های این مجتمع پتروشیمی در بورس کالا تا به حال موجودی انبار این شرکت بوده است. همچنین پتروشیمی تبریز تعهد صادراتی به ترکیه دارد.

از این رو اکثر فعالان بازار پتروشیمی معتقدند؛ کاهش عرضه های پلی اتیلن سبک خطی LL209AA می تواند بازار این کالا را به مانند «ایکس تری» و پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو کند. از سوی دیگر عرضه اندک این کالا در هفته گذشته با رقابت معامله گران مواجه شد و با سقف معامله شد. از این رو نگرانی در خصوص افزایش قیمت این کالا در میان مصرف کنندگان وجود دارد.

این در حالی است که پس از پایان تعطیلات نوروز در سال ۹۴، قیمت پلی اتیلن سبک خطی LL209AA امیرکبیر در محدوده قیمتی ۴ هزار و ۳۰۰ تومان قرار داشت و در پایان فروردین قیمت این کالا به ۴ هزار و ۷۰۰تومان در بازار آزاد رسیده است. به این ترتیب از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون قیمت این کالا با طی نوسانات در بازار پتروشیمی به ۵ هزارو ۲۰۰ تومان در پایان هفته پیش رسید.

البته بیشترین افزایش قیمت طی هفته گذشته رخ داده است، تا نهم اردیبهشت ماه قیمت «دویست و نه » در محدوده ۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار داشته است و در سیزدهم اردیبهشت ماه نرخ این کالا ۵ هزارتومان در هر کیلو شده است و سپس با نوسانات مثبت به ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در روز سه شنبه هفته گذشته رسیده که در آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته با افت به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است. یعنی در سه روز پایانی هفته گذشته قیمت این کالا ۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

ارسال نظر