کد خبر : 16995

افزایش تقاضای پی وی سی تولیدی از اتیلن

pvc2

پتروتحلیل- در اواخر سال ۲۰۱۴ به دنبال کاهش قیمت نفت خام، نفتا و اتیلن در صنایع بالادستی، قیمت پی وی سی کاهش یافت و با ادامه دار شدن کاهش قیمت نفت و اتیلن احتمالا ضعف قیمت پی وی سی در نیمه اول سال ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت.

به گزارش «پتروتحلیل» به علت تداوم مشکلات اقتصاد جهانی کمبود نسبی مصرف، مازاد عرضه پی وی سی در بازار احتمالا طی دوره اول نیمه سال ۲۰۱۵ ادامه خواهد داشت. به علت عدم اطمینان وضعیت تقاضا بعد از تعطیلات سال نوی چین و در فصل دوم سال ۲۰۱۵ روشن خواهد شد.

در همین حال اجرای مقررات آنتی دامپینگ توسط هند بیشتر تولیدکنندگان جهانی پی وی سی به غیر از منطقه شمال شرقی آسیا را در این بازار تحت تاثیر قرار داده است.

به دنبال کاهش قیمت اتیلن قیمت پی وی سی تولیدی از اتیلن در چین به کمتر از قیمت پایه استیلن کاهش یافت، از این رو تقاضای این نوع پی وی سی رو به افزایش است.

موارد استفاده پی وی سی شامل: وینیل سایدینگ، علامت مغناطیسی کارت‌ها، برش عمودی پنجره‌ها، صفحات گرامافون، لوله، لوله کشی، کانال و لوازم نصب کردنی، کیف‌های ارزان قیمت، پنجره‌های تاریک (بدون دید) و در شکل نرم آن برای لباس، اثاثه یا لوازم داخلی نظیر پرده، کف سازی و ساختن سقف، پوسته کابل‌های الکتریکی، توپ‌های بازی سبک وزن است. همچنین ماده ایست که اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب به علت ارزان بودن طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن استفاده می‌شود.

(استیلن، یا اتین کوچک‌ترین عضو خانوادهٔ آلکین های هیدروکربنی است که از دو اتم هیدروژن و دو اتم کربن که با هم پیوند سه‌گانه دارند ساخته شده‌است. به خاطر وجود این پیوند سه‌گانه، استیلن جزو مواد شیمیایی اشباع نشده شناخته می‌شود. استیلن در صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان ماده اولیه و پیش ماده در سنتز و تهیه مواد شیمیایی مختلف مورد نیاز است. از این رو، روشهای صنعتی زیادی برای تولید انبوه این ماده ابداع شده است، همچنین این ماده قابل نگهداری و قابل حمل است.)

ارسال نظر