کد خبر : 16951

اختلاف بر سر قیمت گذاری «پایپ» مشکی

farahi1

پتروتحلیل- تولید «ایکس تری» از فردا در مجتمع پتروشیمی جم آغاز خواهد شد.

محسن فراهی، مدیر بازرگانی پتروشیمی جم با اعلام این خبر به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: قطعا پتروشیمی جم در هفته آینده عرضه «ایکس تری» را به صورت سلف در بورس کالا آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تولید روزانه «ایکس تری» در مجتمع جم ۸۵۰ تن است که امیدواریم نیاز بازار داخل را تامین کند.

مدیربازرگانی پتروشیمی جم با اشاره به عرضه های در خور توجه پتروشیمی شازند در غیاب پتروشیمی امیرکبیر و جم در هفته گذشته، تاکید کرد: کل عرضه «ایکس تری» سال گذشته در بورس کالا از سوی پتروشیمی جم، شازند و امیرکبیر ۲۴۰ هزارتن و حجم تقاضای این کالا ۹۶۰ هزارتن بوده که از این میزان ۱۶۰ هزارتن توسط معامله گران خریداری شده است.

وی یکی از دلایل تقاضای بالای این محصول را جو روانی موجود در بازار عنوان می کند و معتقد است؛ قطعا با آغاز عرضه های پتروشیمی جم، آرامش به بازار «ایکس تری» برخواهد گشت.

فراهی در ادامه به دغدغه پتروشیمی جم برای تولید «پایپ» مشکی اشاره می کند و می گوید: در حال حاضر در کشور «پایپ» مشکی تولید نمی شود، اما در پتروشیمی جم تولید آزمایشی این کالا هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گفته وی، برآورد هزینه تولید«پایپ» مشکی در پتروشیمی جم هزارتومان گران تر از «ایکس تری» است و برای قیمت گذاری این کالا رایزنی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز شده است.

وی می گوید: به رغم مخالفت ها برای قیمت گذاری این کالا با نرخ پیشنهادی پتروشیمی ها، مجتمع جم می کوشد تا این کالا را به سبد محصولات خود اضافه کند.

ارسال نظر