کد خبر : 16923

مناقصه پتروشیمی غدیر

ghadir

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به دستور العمل ابلاغی به واحد ای.سی.ام گفت: این واحد امسال باید از کاتالیست ساخت داخل استفاده کند و مناقصه مربوطه نیز بر همین مبنا برگزار می شود.

مسعود سعیدی طاهری در گفت و گو با نیپنا با اشاره به برگزاری مناقصه تمام ایرانی گفت: بهتر است که با وجود کاتالیست داخلی از کاتالیست خارجی استفاده کنیم. حتی اگر کیفیت تولید داخل کمی پایین تر از نمونه خارجی است باز هم باید از تولید داخل استفاده کنیم.

وی تصریح کرد هم اکنون اکثر مواد مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود .

سعیدی طاهری با به مشکل تامین کاتالیست از خارج از کشور با توجه به تحریم ها، گفت: با تلاش های چندساله در کشور کاتالیست مورد نیازمان ساخته شد البته یک مشکل وجود دارد و آن عدم رغبت شرکت های مصرف کننده به استفاده از کاتالیست داخلی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر همچنین با اشاره به هدف گذاری این شرکت برای تولید ۱۱۵ هزار تن محصول در سال جاری اظهار کرد: تولید محصولات پتروشیمی غدیر در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و با توجه به ظرفیت اسمی صد و بیست هزار تنی، ۱۱۰ هزار تن محصول تولید شد.

سعیدی طاهری با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای استمرار تولید با توجه به کمبود کاتالیست، اظهار کرد: درصورتی که خوراک اتیلن و کلر موقع تامین شود و نوسان نداشته باشد می توانیم بر اساس برنامه ریزی پیش رویم.وی با اشاره به این که مجتمع با مشکلات داخلی که منجر به توقف تولید شود، مواجه نیست، گفت: هم اکنون واحد از وضعیت خوبی برخوردار است .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر همچنین با تاکید بر این که در سال جدید برای تامین کاتالیست برنامه اساسی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در شش ماهه دوم سال نیز تعمیرات اساسی پتروشیمی غدیر انجام خواهد شد .

طاهری با ابراز امیدواری نسبت به عدم بروز مشکل در تامین خوراک گفت: در سال گذشته سی درصد محصولات صادر شد و هفتاد درصد در بازار داخلی به فروش رسید اما در سال جاری مقرر است با توجه به افزایش تولید و بالارفتن تقاضای صادرات، چهل درصد محصولات را صادر کنیم گرچه اولویت با تامین نیاز داخل است .

توافق بدون لغو تحریم سود ندارد

وی با اشاره به توافق جامع لوزان و تاثیر آن بر پتروشیمی نیز گفت: نهایی شدن توافق لوزان بر تولید تاثیر نمی گذارد اما روند مسایل مالی و صادرات را بهبود می بخشد .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با تاکید بر این که توافق بدون لغو تحریم هیچ سودی برای صنعت پتروشیمی ندارد، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی روی پای خود ایستاده اما در زمینه کشتی، بیمه و مسایل مالی جلوی روند صنعت را گرفته اند .

سعیدی طاهری با تاکید بر این که تحریم ها در تولید تاثیر کمرشکن نداشت است، گفت: در صورت لغو تحریم ها راه صنعت باز می شود .

به گزارش نیپنا پتروشیمی غدیر با هدف تولید و عرضه پی.وی.سی. با رعایت استانداردهای کیفی و زیست محیطی در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می کند .

ارسال نظر