کد خبر : 16845

«مبینی» ها محدود شدند

bours3

عباس احمدی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره سامانه معاملاتی اظهار داشت: محدودیت‌ اعمال شده برای پتروشیمی مبین به دلیل پیشگیری از اختلال در سیستم معاملاتی انجام شد.

به گزارش سنا، احمدی در این باره ادامه داد: اگر به سهامداران اجازه می دادند که بدون محدودیت سفارش های خرید پتروشیمی مبین را ارسال کنند، با حجم ۴ -۵ میلیاردی خرید مواجه می شدیم که ممکن بود به سامانه معاملاتی لطمه وارد کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: اما این میزان سفارش برای خرید سهام پتروشیمی مبین واقعی نبود و پس از اعمال محدودیت ها در نهایت تقاضاها به کمتر از ۱ میلیارد سهم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: نگرانی از پاسخگو نبودن سیستم معاملاتی موجب این محدودیت ها شد و طبیعی بود که این اتفاق برای سیستم رخ بدهد.

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ادامه بیان داشت: حجم سفارش خرید می تواند مشکل ایجاد کند چون این پتروشیمی مبین، مورد بسیار خاصی بود و در کسری از ثانیه حجم انبوهی سفارش خرید داشتیم که قطعا نیاز به کنترل و مدیریت داشت که به نظر می رسد ناظر با تدابیر خود این قضیه را خوب مدیریت کرد .

وی در باره سامانه های معاملاتی اشاره داشت: به هر حال هر سامانه معاملاتی ظرفیت محدودیت و خاص به خود دارد و این محدودیت ها، عملی پیشگیرانه برای کنترل سامانه معاملاتی بود.

ارسال نظر