کد خبر : 16638

مدیربازرگانی شازند: نیاز مصرف کنندگان بیش از عرضه است

ansari

پتروتحلیل- پتروشیمی شازند روزانه ۲۷۰ تن «ایکس تری» تولید می کند.

سپهدار انصاری نیک، مدیربازرگانی پتروشیمی شازند با اعلام این خبر به «پتروتحلیل» گفت: پتروشیمی شازند درحال حاضر هفته ای ۱۱۰۰ تا ۲ هزارتن «ایکس تری» در بورس کالای ایران عرضه می کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی شازند در حال حاضر با تمام ظرفیت خود مشغول تولید «ایکس تری» و تزریق آن به بازار داخل است، اما نیاز مصرف کنندگان بیش از عرضه های شازند است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه مصرف پایپ سفید و مشکی در ایران و سالانه ۳۵۰ هزارتن است، تاکید کرد: با توجه به نیاز بازار داخل، پتروشیمی شازند تنها ۱۰ درصد از تولید «ایکس تری» خود را صادر کرده است و ۹۰ درصد تولید خود را در این مدت به بازار داخل اختصاص داده است.

انصاری نیک معتقد است؛ با شروع عرضه «ایکس تری» توسط پتروشیمی جم، بازار این کالا به ثبات خواهد رسید و عطش مصرف کنندگان کاهش خواهد یافت.

وی همچنین در ادامه افزود: تولید پایپ گرید مشکی با توجه به اینکه واردات این کالا با ارز مبادله ای صورت می گیرد، برای شرکت های پتروشیمی مقرون به صرفه نیست؛ چرا که نرخ این کالا باید ۵۰ تا ۶۰ دلار گران تر از گرید سفید تعیین شود، اما این موضوع از سوی مراجع قیمت گذاری رد شده است.

ارسال نظر