کد خبر : 16413

خبرتکمیلی: جزییات جلسه محرمانه پتروشیمی ها

mahramaneh

پتروتحلیل- کاهش میزان صادرات و تغییر شیوه عرضه محصولات پتروشیمی از مهمترین نکاتی بود که امروز در جلسه مدیران عامل پتروشیمی ها در تبریز در خصوص آن بحث شد.

به گزارش «پتروتحلیل» در این جلسه شعری مقدم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیران عامل پتروشیمی ها حضور داشتند.

گر چه این گردهمایی هر چند ماه یک بار برگزار می شود، اما این بار علاوه بر مباحثی نظیر؛ کارکرد شرکت ها، تقسیم خوراک و مشکلات بین مجتمع ها، مدیران مجتمع های پتروشیمی در خصوص دو موضوع مهم با یکدیگر به بحث و گفت و گو پرداخته و راه حل هایی عنوان کردند.

یک مقام آگاه درباره این جلسه به خبرنگار «پتروتحلیل» گفت: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه تغییر شیوه عرضه محصولات پتروشیمی بود که مدیران عامل پتروشیمی ها در این خصوص نظرات، پیشنهادات و راه حل های خود را بیان کردند. اما در این خصوص نتیجه ای گرفته نشد و احتمالا کارگروهی برای بررسی نظرات، پیشنهادات و راه حل ها تا چند ماه دیگر تشکیل شود.

در همین حال موضوع دیگر هم کاهش میزان صادرات محصولات پتروشیمی بود، که در این خصوص مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به عدم هماهنگی مجتمع ها در این خصوص اشاره کرد و از آنها خواست تا برای صادرات محصولات پتروشیمی هماهنگ باشند و یا از طریق بازرگانی پتروشیمی اقدام به صادرات محصول کنند.

گفته می شود حجم صادرات محصولات پتروشیمی کاهش یافته است، به طوری که پیش تر ایران سومین صادرکننده بزرگ محصولات پتروشیمی به چین بود، اما در حال حاضر این رتبه به جایگاه هجدهم تقلیل یافته است. این در حالی است که تولید پلی اتیلن در چین افزایش یافته است و چینی ها اعلام کرده اند در سال ۲۰۱۵، تولید پلی اتیلن را به دوبرابر رقم فعلی می رسانند.

ارسال نظر