کد خبر : 16066

«استایرن منومر»؛ شیمیایی گران اردیبهشت

menomer

پتروتحلیل- استایرن منومر در معاملات اردیبهشت ماه با ۲۰ درصد افزایش نسبت به فروردین، بیشترین رشد قیمت را در بین محصولات شیمیایی داشت. به طوری که نرخ استایرن منومر پتروشیمی پارس که در معاملات فروردین ۳ هزار و ۳۱۸ تومان بود، در معاملات اردیبهشت ماه ۳ هزار و ۹۵۵ تومان در هر کیلو اعلام شد. یعنی افزایشی معادل ۶۳۷ تومان در هر کیلو.

به گزارش «پتروتحلیل» دومین افزایش قیمت رینگ شیمیایی هم متعلق به دی اتیلن گلیکول(DEG) پتروشیمی شازند و مارون با ۳۱۵ تومان افزایش قیمت بود، این کالا از قیمت ۲ هزار و ۵۳۷ تومان به ۲ هزار و ۸۵۲ تومان در اردیبهشت ماه رسید.

پارازایلین پتروشیمی برزویه و بوعلی سینا، منو اتیلن گلایکول (MEG) مارون و شازند و همچنین زایلین مخلوط هم در رده های بعدی افزایش قیمت بودند، به طوری که پارازایلین ۳۰۸ تومان، منواتیلن گلایکول ۲۷۵ تومان و زایلین مخلوط هم ۲۷۳ تومان نسبت به فروردین ماه رشد قیمت داشتند. این کالاها به ترتیب به رقم ۲ هزار و ۶۴۱، ۲ هزار و ۶۳۰ و ۲ هزار و ۲۲۹ تومان در هر کیلو و در اردیبهشت ماه رسیدند.

در ماه اردیبهشت همچنین قیمت پایه آرومایتک سنگین و اسیدترفتالیک نیز به ترتیب ۲۳۹ و ۲۰۲ تومان نسبت به فروردین ماه گران تر شدند. اما کمترین افزایش قیمت محصولات شیمیایی در این ماه مربوط به گوگرد، کربنات سدیم سنگین و سبک، محلول آمونیاک، اوره پریل، سودمایع و دی آمونیوم فسفات بود که از ۸ تا ۲۰ تومان در هر کیلو گران شدند.

در همین حال گاز پروپان،سوخت مایع(LPG)، گاز مایع صنعتی و آمونیاک مایع در این ماه افت قیمت داشتند.

ارسال نظر