کد خبر : 16014

همزمانی اورهال «هاش» های ایرانی و چینی!

sabok0075

پتروتحلیل- در حالی قیمت پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ به ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد رسیده که علاوه بر اورهال خط تولید این کالا در پتروشیمی بندرامام، تولید این کالا در چین نیز متوقف شده است.

به گزارش «پتروتحلیل» خط تولید پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ در چین نیز که ظرفیت سالانه آن ۴۰۰ هزارتن در سال است، در اورهال به سر می برد، از سوی دیگر نرخ جهانی این کالا نیز با افزایش روبه رو شده است.

این در حالی است که پلی اتیلن سبک ۲۱۰۰ پتروشیمی لاله و ۲۴۲۰D پتروشیمی امیرکبیر می توانند جایگزین های خوبی برای ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام باشند، البته پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ پتروشیمی بندرامام هم در بازار آزاد با افزایش قیمت به ۴ هزار و ۹۷۰ تومان در هر کیلو رسیده است.

البته ۲۴۲۰H پتروشیمی امیرکبیر و ۲۱۰۲ پتروشیمی لاله و ۰۱۹۰ آریاساسول می توانند جایگزین مناسبی برای پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ پتروشیمی بندرامام باشند.

جواد موسوی، مدیرکالایی کارگزاری اطمینان سهم دراین باره به خبرنگار پتروتحلیل می گوید: همواره در جهان، اورهال پتروشیمی ها در زمان مشخصی از سال که بیشتر فصل گرماست، انجام می شود، از این رو از اورهال مجتمع های پتروشیمی فعالان این حوزه اطلاع دارند، اکثر اورهال ها هم از ۲۰ تا ۵۰ روز طول می کشد.

به گفته وی، اگر اورهال ایران و چین همزمان اتفاق نمی افتاد، ایران می توانست از این بازار به نفع خودش استفاده کند.

ارسال نظر