کد خبر : 15789

افزایش دوبرابری عرضه قیر در سال ۹۴

gheir3

پتروتحلیل- بازار صادراتی قیر طبق پیش بینی ها در سال جدید روندی مطلوب داشت، به طوری که حجم عرضه قیر در فروردین ماه سال ۹۴، دو برابر فروردین سال ۹۳ بوده است.

به گزارش«پتروتحلیل» حجم عرضه های قیر داخلی در ماه فروردین ۱۲۴۰۷۱ هزار تن بوده است که از این حجم ۴۹۷۶۰ هزار تن آن به فروش رفته است.

بنابر این گزارش سهم نفت جی از این حجم ۸۵۸۸ هزار تن و نفت پاسارگاد ۴۱۱۷۲ هزار تن بوده است.

در همین حال حجم عرضه های قیر داخلی نسبت به فروردین ماه سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را نشان می دهد.در رینگ صادراتی هم در ماه فروردین شاهد رشد بسیار چشمگیری بودیم، به طوری که آمارها افزایش ۵۰ درصدی عرضه ها را نشان می دهد.

حجم عرضه های ماه فروردین در رینگ صادراتی ۲۷۴۷۶۰ هزار تن بوده است که از این مقدار ۲۵۴۶۳۵ هزار تن آن به فروش رسیده که سهم نفت جی ۱۶۵۶۰۰ هزار تن، فراشیمی روز ۱۳۷۰۰ هزار تن، قیرآکام ۱۰۶۷۵ هزار تن، توسعه نفت هرمزان ۹۰۰۰ هزار تن، معماران تجارت آفتاب ۲۰۰۰ هزار تن و بقیه آن بین شرکت های دیگر تقسیم شده است.

این در حالی است که حجم مبادلات قیر داخلی نسبت به سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی و در بخش صادراتی نیز افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد. پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه حج مبادلات قیر افزایش بیشتری داشته باشد؛ چرا که به فصل گرما نزدیک می شویم و از سوی دیگر در ماه فروردین بسیاری از شرکت های فعال در این صنعت هنوز شورع به کار نکرده اند و در اردیبهشت شروع به فعالیت می کنند.

خودنمایی "شجی" در تالار کیش

در همین حال روز گذشته تالار صادراتی بورس کالای ایران شاهد معامله ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت جی (شجی) بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، علاوه بر این، ۱۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت قیرآکام، ۴۶۵۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت فراشیمی روز، پنج هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پالایش نفت تبریز، یک هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت فومن شیمی گستر و ۵۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت عایق حصار مهران در تالار مذکور به فروش رسید.

شرکت عایق رطوبتی نقره ای شرق نیز ۱۰۰ تن عایق رطوبتی BOF را در تالار صادراتی به فروش رساند.

ارسال نظر