کد خبر : 15478

مدیر فروش جم خبرداد: تولید ۵۰ هزارتن " پایپ " در دو ماه

farahi

پتروتحلیل- پیش بینی می شود با شروع تولید CRP100 "گرید پایپ" در پتروشیمی جم، ۵۰ هزارتن از این کالا طی دو ماه تولید شود.

محسن فراهی، مدیر فروش مجتمع پتروشیمی جم در گفت و گو با خبرنگار "پتروتحلیل" با اعلام این خبر گفت: نیمی از تولید "پایپ "در این دو ماه در بازار داخل و نیمی دیگر در بازار صادراتی عرضه خواهد شد.

وی به تولید "پایپ" در دو ماه قبل از نوروز اشاره می کند و می گوید: پیش از نوروز طی دو ماه در پتروشیمی جم ۷۷ هزارتن پایپ تولید شد که نیمی از آن صادراتی بود و نیمی دیگر در بورس کالا عرضه و تحویل معامله گران شد.

مدیر فروش پتروشیمی جم در پاسخ به این سوال که آیا پتروشیمی جم با توجه به بازار داغ "پایپ" قادر نیست در حال حاضر این کالا را تولید کند، خاطر نشان کرد" در حال حاضر پتروشیمی جم در حال تولید BL3 است و تعهد صادراتی دارد، از این رو قادر نیست " گرید پایپ" تولید کند.

وی به ذخیره ۲۰ هزارتنی "پایپ" در دی ماه سال گذشته و در پتروشیمی جم اشاره می کند و می گوید: در دو ماه آخر سال ۹۳ پتروشیمی جم هر هفته ۵۰۰ تن عرضه داشت. اما پیش از آن بازار پایپ به این میزان مشتری نداشت و پتروشیمی جم بخشی از کالاها را انبار کرد، با شروع سال جدید یک باره بازار با حجم بالایی از تقاضا روبه رو شد که واقعی بودن آن منطقی به نظر نمی رسد.

مدیرفروش جم همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: به زودی تولید گرید پایپ مشکی در پتروشیمی جم آغاز خواهد شد.

ارسال نظر