کد خبر : 15244

رقابت " ایکس تری " بازها با " اف هفت هزاری " ها

polymer

پتروتحلیل- بازار پتروشیمی امروز همچنان متاثر از روند افزایشی قیمت دلار با رشد نرخ پلیمرها همراه بود.

به گزارش "پتروتحلیل" علاوه بر افزایش قیمت دلار، بازار محصولات پتروشیمی با کمبود برخی از کالاها در بازار داخل نیز همراه است، از این رو تقاضا در بازار داخل افزایش یافته و اکثر محصولات امروز با رشد قیمت همراه شدند.

البته در این روز بیشترین افزایش قیمت متعلق به پلی اتیلن سنگین ۷۰۰۰ F پتروشیمی مهر و به میزان ۴۸۰ تومان در هر کیلو بود، امروز نرخ این کالا از سوی معامله گران ۴ هزار و ۴۸۰ تومان عنوان شد. پلی اتیلن سنگین EX3 پتروشیمی امیرکبیر نیز همچنان روند صعودی خود را ادامه داد، به طوری که امروز از سوی فروشندگان ۵هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلو اعلام شد، یعنی ۳۰۰ تومان گران تر از روز قبل.

برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها نیز در این روز ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان نسبت به روز گذشته افزایش نرخ را تجربه کردند. مابقی محصولات نیز از ۳۰ تا ۱۱۰ تومان رشد قیمت داشتند. گفته می شود عدم عرضه پلی پروپیلن ها در هفته جاری و در بورس کالا یکی از دلایل رشد قیمت هاست.

به گفته رسول پناهی، کارشناس بازار پتروشیمی در حال حاضر مصرف محصولات در بازار پتروشیمی آغاز شده است و بازار با کاهش حجم بار روبه رو است، از این رو تقاضا افزایش چشمگیری داشته است. از سوی دیگر قیمت دلار نیز در روزهای اخیر با رشد همراه شده و بسیاری از فروشندگان نیز حاضر به فروش موجودی های خود نیستند.

در همین حال عرضه های مناسب مجتمع های پتروشیمی در این روزها می تواند از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کند. این در حالی است که در بازار پتروشیمی تعدادی زیادی از معامله گران به امید افت قیمت دلار از خرید صرفنظر کرده بودند و از این رو حجم کالاها نیز در بازار کاهش یافته است.

از سوی دیگر افزایش قیمت دلار این اطمینان را به معامله گران محصولات پتروشیمی داده که قیمت های پایه اعلامی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ابتدای اردیبهشت ماه با افزایش قیمت روبه رو است.

این در حالی است که برخی از معامله گران می گویند: بعید به نظر می رسد که قیمت دلار با افت مواجه شود؛ چرا که اندکی از جو مثبت مذاکرات هسته ای کاسته شده است.

ارسال نظر