کد خبر : 15181

دلار، پتروشیمی ها را تکان داد

dolar1

پتروتحلیل- امروز بازار پتروشیمی متاثر از رشد قیمت دلار با افزایش حجم مبادلات و قیمت ها روبه رو بود.

به گزارش "پتروتحلیل" در این روز محصولات پلیمری از ۲۰ تا ۱۳۰ تومان در هر کیلو رشد قیمت را تجربه کردند. قیمت پلی اتیلن سنگین EX3 امیرکبیر نیز به رقم ۵ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلو رسید. همچنین در این روز پلی اتیلن های سبک بیشترین افزایش قیمت را در بازار داخل تجربه کردند. پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰بندرامام و پلی اتیلن سبک ۲۱۰۲ لاله در این روز ۱۳۰ تومان نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته رشد داشتند.

در این روز همچنین پلی اتیلن سبک ۰۰۷۵ بندرامام نیز ۱۰۰ رشد قیمت داشت و با قیمت ۴ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلو معامله شد. به گفته معامله گران امروز افزایش قیمت دلار تا مرز ۳ هزار و ۳۴۰ تومان بازار محصولات پتروشیمی را تحت تاثیر قرار داده و حجم مبادلات را افزایش داد.

با این حال معاملات بورس کالا شرایط آرامی را سپری کرد و اکثر محصولات با قیمت پایه خریداری شدند و تنها سودکاستیک پتروشیمی اروند با رقابت معامله گران خریداری شد.

به گفته نمازی، کارشناس بازار شیمیایی ها، با توجه به اینکه امروز اولین عرضه سودکاستیک پس از نوروز ۹۴ بود، تقاضای معامله گران برای خرید این کالا افزایش داشت، به طوری که سودکاستیک اروند که با قیمت ۳۷۵ تومان و حجم ۶ هزارتن عرضه شده بود، با قیمت ۳۷۷ تومان خریداری شد. بیشترین قیمتی که امروز برای این کالا ثبت شد، ۳۸۹ تومان بود. این کالا ۶ هزار و ۴۶۰ تن تقاضا داشت. عرضه سلف سودکاستیک بندرامام هم در این روز با نرخ ۳۷۵ تومان و حجم ۲ هزارتن عرضه شده بود، با قیمت پایه خریداری شد،این کالا ۵۶۰ تن تقاضا داشت.

برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی می گویند: پیش بینی بازار پتروشیمی در شرایط کنونی اندکی دشوار است؛ چرا که به درستی مشخص نیست که توافقات هسته ای صورت خواهد گرفت یا نه؟ اما با این حال احتمال انجام توافق بیشتر است، از این رو خریداران در انتظار افت قیمت دلار هستند. این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان نیز اعتقاد دارند که افت قیمت دلار بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تومان مزیت های صادرات را از بین می برد و از این رو قیمت دلار در مرز ۳ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد ماند.

با این حال زمزمه های بسیاری در خصوص توافقات هسته ای در بازار وجود دارد که بسیاری از فعالان بازار را در تردید و دودلی برای خرید نگاه داشته است.

ارسال نظر