کد خبر : 15089

سیگنال منفی هتل اسپیناس به بورس!

boorsoragh5

پتروتحلیل- جلسه معارفه پتروشیمی مبین هفته آینده برگزار می شود.

به گزارش "پتروتحلیل" جلسه معارفه پتروشیمی مبین بعداز ظهر بیست و سوم فروردین ماه در هتل اسپیناس برگزار خواهد شد.

به این ترتیب شرکت پتروشیمی مبین آماده عرضه اولیه ۵ تا۱۰درصد سهام درروزهای آینده است و هفته آینده جلسه معارفه ایی را برگزار می کند. سرمایه این شرکت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان است . عملکرد ۹ ماهه سال گذشته این شرکت با پوشش ۷۴ درصدی سود ۵۳۹ ریالی برای هر سهم می باشد. با توجه به سود سال ۹۳ و سود ۶۰ تومانی سال ۹۴ , قیمت عرضه اولیه این سهم نباید بیش از ۲۷۰ تومان باشد. چنانچه مسئولان تصمیم به عرضه اولیه این سهم در هفته آینده داشته باشند باید منتظر منفی شدن بازار حداقل برای چند روز باشیم چرا که این غول پتروشیمی تا حدود ۱۸۱ میلیارد تومان نقدینگی می خواهد.

به بیان دیگر حجم عظیمی از سرمایه ای که اخیرا جذب بازار سرمایه شده است را از آن خود کرده و باعث افزایش عرضه ها در سایر سهام رو به رشد خواهد شد.

این گزارش همچنین حاکی است که امروز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه شاخص کل بورس ۵۲۴ واحد افزایش را تجربه کرد و به رقم ۷۰،۶۸۴ واحد رسید . نماد فارس با ۴۸ واحد یشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت . ارزش معاملات در بازار امروز به رقم ۳۴۵ میلیارد تومان رسید . در فرابورس نیز ارزش معاملات به ۲۶۵ میلیارد تومان رسید و شاخص ایفکس به عدد ۷۷۳ واحد رسید که این به معنای ۵/۲ واحد افزایش بود.

به گزارش "پتروتحلیل" امروز در اکثر نمادهای پتروشیمی به مانند روز قبل شاهد قیمتهای حداقلی بودیم و بسیاری از نمادها کار خود را در حداقل تقاضا به پایان رساندند. شازند , فارابی از نمادهی مثبت پتروشیمی بودند و شازند در حداکثر قیمت معامله شد. روز گزشته نیز عنوان کردیم که چه از لحاظ تکنیکی و چه از جنبه بنیادی شازند پتانسیل رشد دارد .

نمادهای پردیس , زاگرس و کرمانشاه و فناوران در منفی معامله شدند. نماد خراسان که گفته می شود به سود بالای ۱۸۰ تومان در اواخر سال ۹۳ از محل صادرات دست یافته اندکی مثبت بود . این شرکت در آخرین گزارش خود نرخ اوره صادراتی را ۵/۲۹۲ دلار در هر تن فرض کرده است . مقدار فروش اوره داخلی نسبت به سال ۹۳ ، ۱۵ درصد کاهش یافته و در عوض مقدار فروش اوره خارجی ۲۳ درصد افزایش یافته است.

پتروشیمی خارک در ساعات پایانی بازار با رشد قیمتی مواجه شد و دوباره به سطوح مقاومت قبلی برخورد کرد. در شیمیایی ها پاکشو با افزایش قیمت همراه شد. این سهم در صورت عبور از مقاومت پیشین یعنی ۱۱۲۰ می تواند یک رشد دوباره را تجربه کند و در صورت عدم عبور از این قیمتها باید در قیمتهای نزدیک ۱۰۰۰ تومان خرید کرد . از جنبه بنیادی باید گفت که کاهش بهای نفت بر روی کاهش قیمت خرید مواد اولیه و بهای تمام شده موثر است و این سهم میتواند از این محل تعدیل مثبت دهد. شناوری این سهم به دلیل خرید حقوقی ها پایین آمده و به نظر در میان مدت جذاب باشد. چرا که ضریب پی بر ای مناسب و تعدیل احتمالی دارد. برای ورود باید منتظر رد کردن مقاومت قبلی بود و برای خرید به منظور سرمایه گذاری میان مدت بین قیمتهای ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ می توان خرید کرد . فعلا شاخص FORCE تحرکات با اهمیتی را نشان نمی دهد اما سهم شرایط خوبی را به لحاظ بنیادی داراست. در دوده صنعتی ها شدوص بر خلاف کربن منفی معامله شد و سرمایه گذاری پتروشیمی یا وپترو در قیمت ۱۸۷ تومان معامله گردید. نماد پترول با ثبت بالاترین حجم در گروه با حدود ۱ درصد دامنه نوسان مثبت در حدود ۲۱۴ تومان معامله گردید.

امروز سهام پالایشی دوباره درگیر ورود نقدینگی شد و اکثر نمادهای گروه افزایش قیمت را دوباره تجربه کردند. شبندر , شاوان , شتران و شپنا در حداکثر قیمتی معامله شدند و شبریز اندکی منفی بود. سرمایه گذاری صنعت نفت نیز از لحاظ تکنیکی به نقاط بسیار تعیین کننده ای رسیده که می تواند در آینده سهم تاثیر گذار باشد. باید دید که ایا این سهم می تواند بدون اصلاح به مسیر خود ادامه دهد یا خیر.

امروز همچنین قیمت سبد نفتی اوپک به ۵۳ دلار رسید. به نظر می رسد که قیمت نفت در همین حوالی تثبیت شود و ممکن است به مرور دچار کاهش شود که این امر می تواند برای شرکت های شوینده و روغنی در بلند مدت موثر باشد.

ارسال نظر