کد خبر : 14949

صادرات پتروشیمی ها به اروپا افزایش می یابد

saderat

پتروتحلیل- ایران در حال برنامه ریزی برای رونمایی از طرحی برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به اروپاست.

به گزارش پتروتحلیل، ایران اخیراً با رسیدن به چهارچوب تفاهم هسته ای با کشورهای ۱+۵ یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه چین و روسیه بعلاوه آلمان در خصوص برنامه هسته ای ایران، لغو تحریمهای اقتصادی را پیش رو خواهد داشت.

در حال حاضر حس خوش بینی در بین تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شده و ایران اعلام کرده که برنامه ریزی ویژه ای برای صادرات نفت به اروپا انجام داده است. ایران اکنون با شرایط جدید دست یافتن به صادرات ۵ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی به اروپا را هدف قرار داده است و دستیابی به این افزایش قابل توجه، مستلزم لغو کامل تحریم هاست.

در همین حال ایران امیدوار است با افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا و با گشایش خطوط اعتباری به توافقنامه هایی در زمنیه انتقال دانش و فناوری و واگذاری حق بهره برداری دست پیدا کند. پیش از وضع تحریم های اقتصادی، ایران سالانه ۲ میلیارد دلار به بازارهای اروپا صادرات داشت.

تولید سالیانه محصولات پتروشیمی ایران در حال حاضر سالیانه حدود ۴۳ میلیون تن است که با شرایط جدید و فراهم شدن شرایط مناسب تر تولید با لغو تحریمها و بهبود بازار، پیش بینی می شود این رقم به ۷۵ تا ۸۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.

منبع: پلیمر آپدیت

ارسال نظر