کد خبر : 14851

حمایت حقوقی ها از سهام پالایشی ها

معاون سابق سازمان خصوصی سازی به مردم توصیه کرد در فروش سهام پالایشگاه ها عجله نکنند چون تجربه این گروه نشان داده از ظرفیت های سودآوری مناسبی برخوردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،اسماعیل غلامی در خصوص بازگشایی نماد پالایشگاه ها بیان داشت: بازگشایی این نمادها اتفاق خوبی برای بازار سرمایه است به این دلیل که با بسته بودن سهام، مال و نقدینگی سهامداران بلوکه بود اما با بازگشایی این نماد ها اموال مردم از بلوک خارج شده و حال، اجازه فروش اموال خود را دارند.

وی ادامه داد: این گروه با اعلام گزارش های پیش بینی خود امروز نخستین روز معاملاتی را پس از مدت ها تجربه خواهند کرد در حالی که انتظار افزایش قیمت از این گروه نداریم اما فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این صنایع فراهم شده است.

وی در این خصوص اظهار داشت: ابهامات موجود در این صنایع موجب کاهش قیمت سهم پالایشگاه ها خواهد داشت در حالی که به سهامداران پیشنهاد می کنم صبر و تحمل داشته باشند.

غلامی در خصوص ابهام موجود در این صنایع توضیح داد: ابهامی که ناشی از پیچیدگی مبنای محاسباتی این شرکت ها است موجب شده تا پالایشگاه ها گزارش های مالی خود را در سناریو های مختلف ارائه کنند.

وی با اشاره به نگرانی سهامداران در نخستین روز بازگشایی این نمادها خاطرنشان کرد: به سهامداران توصیه می کنم هیجانی عمل نکنند و بدون آگاهی در صف های فروش تجمع نکنند زیرا پالایشگاه ها در بازار سرمایه سابقه خوبی داشته اند و سهام بسیار ارزنده ای دارند.

وی در ادامه با توصیه ای به سهامداران پالایشی گفت: به نظر می رسد سهامداران باید در انتظار گزارش های جدید شرکت ها باشند و در خرید و فروش تعجیل نکنند به این دلیل که سهامداران حقوقی از سهام این شرکت ها حمایت خواهند کرد و از طرف دیگر نیز، هنوز وضعیت این شرکت ها به درستی اعلام نشده است.

غلامی در خصوص روند آتی سهام این شرکت ها بیان داشت: آینده بسیار روشنی برای سهام این شرکت ها متصور است پس سهامداران هیجان کاذب را در روزهای پایانی سال از خود دور کنند.

وی در ادامه بیان داشت: صندوق توسعه بازار باید از سهام این شرکت ها حمایت کند به این دلیل که سهام این شرکت ها مدت ها متوقف بوده است و هم اکنون نیازمند کمک صندوق توسعه است تا دوباره به روزهای اوج خود بازگردد.

ارسال نظر