کد خبر : 14848

کمبود عرضه پی وی سی در بازار هند و چین

چین و هند به دنبال کمبود پی وی سی در بازارهای خود هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه ChemOrbisانتظار می رود در پی تعطیلی دو واحد تولید پی وی سی هند در ماه مارس و در شرایطی که تقاضای فصلی به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است؛ بازار داخلی این کشور با کمبود شدید عرضه مواجه شود.

چین نیز به دنبال کاهش عرضه از سوی برخی تولیدکنندگان داخلی، با مشکلات مشابهی روبروست. اگر چه این مساله در بازار هند پر رنگ تر به نظر می رسد.

یک تولیدکننده بزرگ پی وی سی در تایوان قصد دارد با در نظر گرفتن شرایط کنونی بازار، قیمت های جدید این محصول برای ماه مارس را اعلام کند.

شرکت ریلاینس هند از بسته شدن واحد تولید پی وی سی خود در بارودا با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن در سال به مدت ۶ روز از تاریخ هفدهم مارس خبر داد.

از طرفی واحد ۲۸۵ هزار تنی شرکت هندی Finolex نیز در تعطیلی به سر می برد و برخی از فعالان بازار معتقدند که این مجتمع حداقل تا پایان ماه مارس فعالیت خود را از سر نخواهد گرفت.

این در حالیست که تقاضا از سوی مشتریان به طور فزاینده ای رو به افزایش است و بیشتر تولیدکنندگان به دلیل تاخیر در برخی محموله های وارداتی با کمبود خوراک اولیه مواجه اند.

در چین نیز شرکت های Tianjin Dagu و TinajinLG که دو صادرکننده عمده پی وی سی به شمار می روند؛ با محدودیت هایی برای عرضه این محصول مواجهند. واحدهای تولید پی وی سی TianjinDaguو TinajinLG به ترتیب از ظرفیت تولیدی معادل ۸۰۰ و ۴۰۰ هزار تن در سال برخوردار هستند.

شرکت Sichuan Jinlu نیز به منظور انجام یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری، فعالیت مجتمع ۳۴۰ هزار تنی پی وی سی خود واقع دراستان سیچوآن را به حالت تعلیق درآورده است.

ارسال نظر