کد خبر : 14730

خریداران در انتظار عرضه وکیوم باتوم اصفهان

پتروتحلیل- معامله گران در تالار فرآورده های نفتی امروز تقاضای بالایی را برای خرید قیر صادراتی ثبت نکردند.

به گزارش پتروتحلیل و به نقل از فعالان بازار، کاهش ارزش پول ترکیه نسبت به دلار یکی از دلایل کاهش رونق در بازار قیر صادراتی است. در همین حال برخی از صادرکنندگان قیر، قوانین گمرک را نیز در کاهش صادرات قیر موثر می دانند.

البته در حال حاضر قیر صادراتی تبریز با نرخ ۹۲۰ هزارتومان در هر تن معامله می شود، قیمت قیر در بازار آزاد هم امروز توسط معاله گران ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان در هر کیلو عنوان شد.

منتظری، کارشناس فرآورده های نفتی کارگزاری مهرآفرین با اشاره به اینکه امروز معامله گران عرضه قیر نفت جی که با نرخ فوب و به صورت بشکه انجام شده بود را بیش از عرضه های دیگر مدنظر داشتند، گفت: این کالا تقاضایی برابر عرضه داشت، قیمت پایه آن هم ۴۱۷ دلار برتابلوی بورس ثبت شد.

در همین حال این کارشناس به عدم عرضه وکیوم باتوم نفت پالایش اصفهان در ماه جاری اشاره می کند و می گوید: احتمال می رود تا پایان سال وکیوم باتوم اصفهان عرضه نداشته باشد، این در حالی است که مشتریان بسیاری در انتظار عرضه این کالا هستند. گفته می شود پالایش نفت اصفهان به مشتریان خود اعلام کرده که تعداد محدودی عرضه وکیوم باتوم به شرکت نفت جی تا پایان سال خواهد داشت.

برخی از فعالان این بازار هم می گویند: پالایش نفت اراک، قیر تولیدی خود را تنها به پاسارگاد می دهد، این در حالی است که مشتریان بسیاری راغب هستند از قیر پالایش نفت اراک را خریداری کنند. گفته می شود یکی از دلایل فروش انحصاری قیر از سوی اراک به پاسارگاد نداشتن سکو در پالایش نفت اراک است.

ارسال نظر