کد خبر : 14720

عرضه منظم محصولات پتروشیمی نیازمند نظارت است

panahian

مدیر عامل بورس کالا گفت: بورس کالا برای افزایش سطح معامله محصولات پتروشیمی نیازمند حمایت دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در کفتگو با نیپنا اظهار کرد: معامله محصولات پتروشیمی که در چند ماه گذشته با نوسان مواجه شده بود در اسفند ماه بهبود یافته است اما برای رونق معامله ها نیازمند حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستیم.

حسین پناهیان افزود: همزمان با نوسان قیمت نفت در چند ماه گذشته، متاسفانه روند عرضه ها از سوی برخی از مجتمع های پتروشیمی با چالشهائی مواجه بود و بعضی از عرضه ها به خارج از بورس کالا منتقل شد و از متولیان امر می خواهیم نظارتهای لازم را بیش از گذشته برای تنظیم بازار معمول کنند.

وی ادامه داد: قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران که پیشتر ماهی یکبار اعلام می شد، به ١۵ روز یکبار تغییر کرده است تا کنترل و نظارت بیشتری بر بازار صورت گیرد و می توان گفت که از ابتدای اسفند تاکنون قیمتها منطقی شده و وضع بازار کمی بهبود یافته است.

مدیرعامل بورس کالا با ابراز رضایت از معامله های امسال در تالارهای مختلف این بورس اظهار کرد: دولت از فعالیت بورس کالای ایران حمایت می‌کند و براساس برنامه دولت تدبیر و امید مبنی بر خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی، بورس کالای ایران مسئولیت اصلی را در حوزه تنظیم بازار و اصلاح نظام قیمتها بر عهده گرفته است، اما اکنون نیازمند حمایت برای افزایش حجم و ارزش معامله ها هستیم.

پناهیان افزود: بورس کالا در به تعادل رساندن معامله ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور نقشی مهم را ایفا می کند و با توجه به ابزارهای متنوع برای معامله، اکنون این بورس محلی مطمئن برای فروشندگان و خریداران است.

مدیرعامل بورس کالا اظهار کرد: بر اساس برنامه اعلامی دولت تدبیر و امید درباره خروج غیرتورمی از رکود، تاکید شده که نقش دستگاههای دولتی متولی در تنظیم بازار کالاها از تعیین کننده سقف قیمتها به پایش کننده بازار و اخذ تصمیم ها و سیاست های مناسب برای حفظ بازار در شرایط رقابتی تغییر کند و کشف قیمت شفاف، منطقی و منصفانه از طریق بورس کالای ایران صورت گیرد.

ارسال نظر