کد خبر : 14626

احداثواحدهای پتروشیمی با خوراک دوگانه

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با تاکید بر اینکه سیاست ما از این به بعد احداث واحدهایی با خوراک دوگانه مایع و گاز است، اضافه کرد: البته میزان خوراک دریافتی از وزارت نفت باید به طور دقیق مشخص شود.

مرضیه شاهدایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در ۳۶ طرح جدید سرمایه‌گذاری پتروشیمی تعدادی از طرح‌ها از زنجیره خوراک نفتا و واحدهای آروماتیکی هستند و از طرفی هم از تولیدات فازهای پارس شمالی و پارس جنوبی در نهایت بخشی از خوراک اتان بدون استفاده باقی خواهد ماند.

وی افزود: با توجه به این خوراک اتان واحدهای الفینی که در آینده احداث خواهند شد به صورت ترکیبی خواهند بود که مثال فعلی آن پتروشیمی جم است، چنانکه پتروشیمی‌های کاویان و آریاساسول گازی هستند و فقط از خوراک گاز استفاده می‌کنند، اما پتروشیمی جم و امیرکبیر خوراک دوگانه دارند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی پتروشیمی با تاکید بر اینکه سیاست ما از این چه بعد احداث واحدهایی با خوراک دوگانه مایع و گاز است، اضافه کرد: البته میزان خوراک دریافتی از وزارت نفت باید به طور دقیق مشخص شود.

وی گفت: این ۳۶ طرحبرای خوراک در حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب در روز متان، در حدود ۲٫۸ میلیون تن در سال اتان در مجموع ۲٫۱ میلیون تن در سال ، پروپان و بوتان و گاز مایع و ۹۴ میلیون تن در سال هم نفتا نیاز خواهند داشت.

به گزارش فارس، به دلیل رانت قیمت پایین خوراک گاز پتروشیمی‌ها اغلب سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت پتروشیمی که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و فاینانس چین انجام می‌شود، به سمت احداث واحدهای گازی متمایل شده است.

ارسال نظر