کد خبر : 14443

بازار بی رمق SBR و بدهی خودروسازان

sbr

پتروتحلیل- قیمت استایرن بوتادین رابر گرید ۱۵۰۲ و ۱۷۱۲ همچنان در بازار آزاد با افت همراه است. به طوری که امروز قیمت گرید ۱۵۰۲ توسط معامله گران ۵ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت گرید ۱۷۱۲ نیز ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان عنوان شد.

به گزارش پتروتحلیل و به گفته محمدی کارشناس بازار SBR در حال حاضر بازار این کالاها با افت قیمت روبه رو است و احتمال می رود تا پایان سال نیز این روند ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر با توجه به کاهش خریدها از سوی مصرف کنندگان و کاهش تولید، حجم گرید ۱۷۱۲ در بازار آزاد به شدت کاهش یافته و از این رو تاجران بسیاری از اعلام قیمت این گرید خودداری می کنند.

در همین حال پتروشیمی بندرامام نیز اقدام به فروش SBR با پالت فلزی کرده که برای خریداران مقرون به صرفه نیست؛ چرا که هنگام خرید از معامله گران برای بازگرداندن پالت فلزی یک میلیون پول نقد گرفته می شود، اما در برخی موارد به دلیل تغییر شکل پالت در هنگام حمل ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان از پول خریداران پس داده نمی شود.

این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و خودروسازان نیز به دلیل نقدینگی های پایین بدهای های ۶ ماه گذشته خود را نپرداخته اند.

ارسال نظر