کد خبر : 13655

سرمایه گذاری پتروشیمی تبریز در توسعه صنایع پایین دستی

sadri-petroshimitabriz

توسعه واحدهای پایین دستی در دستور کار واحد R&D (تحقیق و توسعه) شرکت پتروشیمی تبریز قرار گرفته تا میزان خام‌فروشی را به حداقل برسانند.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران پلاست افزود: کارشناسان پتروشیمی تبریز در طول روزهای برگزاری نمایشگاه به صورت دائم در غرفه شرکت حضور داشته و آماده پاسخگویی به سوالات فعالان صنایع پایین‌دستی هستند.

علیرضا صدری افزود: مجریان نمایشگاه ایران پلاست باید تمهیدی بیندیشند که شرکتهای خارجی بیشتری از کشورهای اروپایی و آسیایی بتوانند در این نمایشگاه حضور یافته و فضایی فراهم شود تا تبادل واقعی دانش و تکنولوژی انجام شود.

وی، نبود دانش فنی و تکنولوژی بروز در صنعت پلاستیک ایران را پاشنه آشیل این صنعت معرفی و تصریح کرد: متاسفانه در طول سالهای گذشته توجه بیشتر شرکتهای پتروشیمیایی بر تولید و حاشیه سود بیشتر متمرکز بوده و توسعه صنایع پایین‌دستی اولویت کلیدی مدیران بخش بالادستی نبوده است.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: هم شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هم واحدهای پتروشیمی وظیفه دارند در زمینه پایین دستی سرمایه‌گذاری کنند.

صدری گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان پایین‌دست یا تولیدکنندگان صنایع مادر مانند پتروشیمی‌ها، در همه جای دنیا، سعی می‌کنند در فرصت چند روزه نمایشگاه، عملکرد و فعالیتهای خود را به مخاطبان معرفی کنند اما متاسفانه هنوز بین تولیدکنندگان پایین‌دست، خلا بزرگی هم از نظر علمی و هم فنی و سرمایه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: کارکرد نمایشگاه ایران پلاست به معرفی صنعتگران و محصولات محدود شده است و نقش توسعه ای برای جذب سرمایه گذاران در آن وجود ندارد، متاسفانه در شرایط فعلی انتقال تکنولوژی های مناسب وجود ندارد و با وجود تحریمها صاحبان تکنولوژیهای خوب و قدرتمند امکان مبادله با ما ندارند.

به اعتقاد مدیرعامل پتروشیمی تبریز، رشد صنایع پایین‌دستی متناسب با توسعه بخش صنایع بالادست نبوده است و این امر فاصله و شکاف تکنولوژیکی و فنی این دو را دچار چالش بیشتری ساخته است.

ارسال نظر