کد خبر : 13541

احداثنخستین مجتمع پتروشیمی با ۹۲ درصد ساخت داخل

ShowImage

مدیرعامل شرکت اسپک در سی و هفتمین اجلاس روسای کمیته های خود کفایی و تدارکات و انبارهای مجتمع های پتروشیمی گفت: این شرکت ۵ درصد از سود خودش را صرف پژوهش برای توسعه ساخت داخلی می کند و با تخصیص این بودجه زمینه کارهای خوبی برای ساخت کاتالیست، ابزار دقیق و تجهیزات فراهم شده است.

سبحانی با تاکید بر اینکه هدف ما تولید همه تجهیزات نیست، افزود: ما دنبال تولید محصولات مورد نیاز صنعت پتروشیمی هستیم و براساس اولویت بندی تجهیزات مورد نیاز را می سازیم.

وی با بیان اینکه شرکت اسپک وظیفه تامین تجهیزات مجتمع های پتروشیمی را بر عهده دارد افزود: به همین علت نیازها را به خوبی می شناسیم و درصدد پاسخگویی به نیازها هستیم.

سبحانی از تولید انبوه کاتالیست مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی بندرامام، بوعلی سینا و نوری خبر داد و افزود: این کاتالیست در پالایشگاه های کشور هم کاربرد دارد و با تولید انبوه آن، از واردات این کاتالیست بی نیاز می شویم.

مدیرعامل اسپک همچنین به خرید مواد اولیه برای یک دوره ۵ ساله اشاره کرد و افزود: زمانی که بحث تحریم ها آغاز شد ما پیش بینی کردیم که شرایط سختی به وجود خواهد آمد و نیازهای خود را برای یک دوره ۵ ساله تامین کردیم و اکنون مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه شرکت اسپک سهامدار عمده پتروشیمی تخت جمشید است، از راه اندازی این مجتمع در نیمه نخست سال خبر داد و افزود: این مجتمع با ۹۲ درصد ساخت داخل احداث شده، دانش فنی آن هم صددرصد ایرانی است و با فعالیت های انجام شده توانستیم در یک بازه زمانی ۱۹ ماهه این مجتمع پتروشیمی را بسازیم.

سبحانی رکورد زمان ساخت و میزان استفاده از توانمندی داخلی در این مجتمع پتروشیمی را بی نظیر دانست و افزود: پس از بهره برداری این مجتمع به سرعت واحد بعدی آن نیز احداث خواهد شد.

ارسال نظر