کد خبر : 13116

در بازار روغن DOP چه می گذرد؟

dop2

پتروتحلیل- قیمت روغن DOP امروز در بازار داخل به مرز ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو با احتساب ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید.

به گفته معامله گران عرضه اندک و انحصاری دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند در بورس و سقف رقابت ۱۰ درصد این کالا طی هفته های اخیر سبب شده تا تقاضا برای این کالا به مرز ۶ تا ۷ هزارتن برسد، از این رو بسیاری از مصرف کنندگان قادر به خرید دی اتیل هگزانول از بورس نیستند و در نهایت قیمت این کالا در بازار داخل با افزایش مواجه شده است.

از سوی دیگر خریداران دی اتیل هگزانول، تحویل های با تاخیر پتروشیمی شازند را نیز یکی از دلایل رشد قیمت این کالا در بازار داخل عنوان می کنند. البته در حال حاضر نرخ جهانی روغن DOP یک هزار و ۱۸۰ دلار در هر تن است.

در همین حال با توجه به افزایش قیمت دلار طی روزهای اخیر قیمت روغن DOP وارداتی برای واردکنندگان با نرخ ارز اتاق مبادله ای ۵هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان رقم خواهد خورد، این در حالی است که در بازار داخل مشتریان حاضر هستند DOP وارداتی را تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان در هر کیلو از فروشندگان، خریداری کنند. از این رو واردات روغن DOP در حال حاضر برای واردکنندگان به صرفه است.

ارسال نظر