کد خبر : 13045

رونمایی از نقشه راه مدیریت دارایی های فیزیکی پتروشیمی بندرامام

همزمان با روند توسعه در شرکت پتروشیمی بندر امام طی جلسه ای با حضور مدیرعامل این مجتمع تولیدی از نقشه راه مدیریت داراییهای فیزیکی شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام رونمایی شد .

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام اظهار کرد: براساس آمارها در سال ١٣٩٢پتروشیمی بندرامام در زمینه تولید توانست ۶٧ درصد ظرفیت تجهیزات را به کار گیرد و ٣٣ درصد ظرفیت باقیمانده به دلیل وسعت مجتمع و تشخیص نیافتن صحیح این تواناییها بدون استفاده باقی ماند.

رضا امیری افزود: لازم است ١۴٠ هزار دستگاه و تجهیزات حساسی که در واحدهای پتروشیمی بندرامام استفاده می شوند با مدیریت صحیح در جهت افزایش تولید به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به این که سیستم مدیریت داراییهای فیزکی به عنوان پایلوت صنعت نفت نخستین بار در پتروشیمی بندرامام در حال انجام است، ادامه داد : بحث تغییر تفکر در سازمانی به بزرگی شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام با این حجم نیروی شاغل مسئله بسیار حساسی است و یک فرآیند طولانی است و تنها با درک درست مسائل و مشکلات موجود می توان فرصتهای بهبود را ارزیابی و برنامه مدیریت داراییهای فیزیکی را در راستای پیشبرد اهداف اجرا کرد .

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با تأکید بر فرهنگ سازی و ایجاد تعهد در کارکنان به عنوان عوامل موفقیت برنامه مدیریت داراییهای فیزیکی افزود : در هر سازمانی که فرهنگ بکارگیری اینگونه سیستمها بیشتر نهادینه شده باشد شاهد دستاوردهای بسیار مهم و پیشرفت آن سازمانها در همه جوانب بوده ایم لذا این برنامه یکی از نیازهای اساسی پتروشیمی بندرامام در این مقطع است و امیدوارم در این فرآیند با تفکر سیستمی و فعالیت استراتژیک بتوانیم ضعفها را برطرف کنیم و در راستای استفاده بهینه از ظرفیتهای موجود گام برداریم.

بر پایه این گزارش، مدیریت داراییهای فیزیکی سعی دارد با هدف بکارگیری استراتژیهای کلان ، روشهای مدیریت منابع انسانی ، مدیریت خرید تجهیزات ، بهره برداری ، نگهداشت ، تأمین قطعه ، اندازه گیری عملکرد ، ریسک و .... حداکثر ارزش ممکن را در بلند مدت از داراییهای سازمان به دست آورد.
ارسال نظر