کد خبر : 12116

افزایش صادرات پتروشیمی تبریز

صادرات پتروشیمی تبریز در ١١ ماه گذشته با ١١٠ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵٢ هزارتن و ارزش ٢٠٧٠ میلیارد ریال رسید.

صادرات فرآورده های پلیمری پتروشیمی تبریز در ١١ ماه گذشته با ١١٠ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵٢ هزارتن و ارزش ٢٠٧٠ میلیارد ریال رسید که از نظر ارزش ریالی نسبت به سال گذشته ٢١٨ درصد افزایش نشان می دهد.

در همین مدت، علاوه بر صادرات انواع مواد پلیمری به کشورهای مختلف جهان، این مجتمع برای پاسخگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی نیز ٢۶۶ هزار تن محصولات پتروشیمی به ارزش ٩٨٠٠ میلیارد ریال در اختیار تولیدکنندگان داخل کشور قرار داده است.

پتروشیمی تبریز در ١١ ماهه گذشته ٣١٧ هزارتن انواع فرآورده های پلیمری به ارزش ١١٩٠٠ میلیارد ریال به بازارهای مصرف صنایع پایین دست داخلی و خارج از کشور ارائه کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵٢ درصد افزایش دارد.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ٣٩١ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار پالایشگاه این شهر قرار دارد. الفین، استایرن، پلی استایرن، پلی استایرن مقاوم، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، اتیل بنزن، بوتن - ١، بنزن، بوتادین ١ و ٣ و محصول ABS از جمله محصولات تولیدی این مجتمع به شمار می روند.

ارسال نظر