کد خبر : 12106

بازگشت زاگرس، خراسان و شیراز

895_824
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز شاهد یک درصد افت بود.
در بازار امروز بازگشایی نماد سرمایه گذاری غدیر پس از اعلام کاهش سود ناشی از افزایش بهای خوراک گازی پتروشیمی ها با صف فروش همراه شد که همین امر نیز کاهش قیمت و به تبع آن افت شاخص را به همراه آورد.
در همین حال به دلیل عدم حضور خریدار برای بلوک ۱۷درصدی هلدینگ خلیج فارس این نماد را نیز امروز به سمت کاهش هدایت کرد تا بازار بیش از پیش منفی شود. در همین حال امروز سه شرکت زاگرس، خراسان و شیراز گزارشهای خود را منتشر کردند تا این نمادها در آستانه بازگشایی قرار گیرند.
زاگرس در اطلاعیه خود با پیش بینی افزایش تولید از ۲٫۱میلیون تن سال جاری به ۲٫۵میلیون تن سود خود را در حد ۴۰۱۰ ریال پیش بینی کرده است که ۲۸ درصد کمتر از امسال خواهد بود.
پتروشیمی خراسان نیز با افزایش قیمت فروش اوره داخلی از رقم ۶۰۰تومان کنونی هر تن ۳۳۰دلار افزایش داده است که در نهایت به ۱۶درصد کاهش سود شرکت منجر شده است. پتروشیمی شیراز اما به مدد طرح توسعه خود سود سال جاری را تکرار کرده است. در خارج از گروه پتروشیمی اکثر نمادها ی شیمیایی به جز تولی پرس با افت قیمت مواجه شدند.
در همین حال شرکتهای پتروشیمی فن آوران کرمانشاه و پردیس نیز امروز گزارش های خود را منتشر کردند که فن آوران با ۳۰درصد کاهش ۴۳۲۴ریال کرماناشاه با ۱۷درصد کاهش ۱۶۹۳ریال و پردیس با ۱۲درصد کاهش ۴۰۲۵ریال سود برای سال آینده پیش بینی کرده اند.
ارسال نظر