کد خبر : 11260

بازدید سفیر سوئیس در تهران از بورس کالا

در راستای گسترش مناسبات بین المللی و توسعه ارتباطات با بورس های جهانی، بورس کالای ایران تعامل با بخشهای اقتصادی سفارتخانه های بین المللی را در دستور کار خود قرارداده است که در همین راستا سفیر سوییس از بورس کالای ایران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در این دیدار که با حضور دکتر حسین پناهیان مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد این بورس برگزار شد، آقای جولیو هاس، سفیرسوئیس با نحوه انجام معاملات، تالار صادراتی،فرآیند پذیرش، تسویه و تحویل کالاها و مدیریت ریسک در بورس کالا آشنا شد و فرصتهای همکاری بین بورس کالای ایران و نهادهای مالی بازار سرمایه سوئیس مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سفیر سوییس، توسعه ابزارهای معاملاتی نوین از جمله قراردادهای اختیار معامله و توسعه محصولات پذیرش شده در بخش معاملات آتی را یکی از عوامل موفقیت بورس ها دانست و ابراز امیدواری نمود؛ بورس کالا با روندی که در پیش گرفته است، بتواند به عنوان یکی از بازارهای پیشرفته خاورمیانه و آسیا در سطح جهانی مطرح شود.

گفتنی است، جولیو هاس در ادامه دیدار طی بازدید از تالار معاملات بورس کالای ایران از نزدیک با نحوه انجام معاملات و سیستمهای معاملاتی این بورس آشنا شد.

همچنین در این دیدار مدیرعامل بورس کالای ایران و سفیر سوییس از فراهم نمودن بستر مناسب برای ارتباط بورس های دو کشور و همچنین آشنایی شرکتها و تولیدکنندگان سوییسی و ایرانی با معاملات در بازار سرمایه دو کشور استقبال کردند.

ارسال نظر