کد خبر : 42647

پاکسازی آلودگی نفتی در نزدیکی جزیره خارگ

پتروتحلیل-رییس حفاظت محیط زیست خارگ عنوان کرد: حادثه نشت نفت که در یکی از خطوط لوله دریایی 24 اینچ انتقال نفت از سکوی ابوذر در بستر خلیج فارس اتفاق افتاده بود با حضور به موقع پرسنل شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بندر و دریانوردی و همچنین نظارت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست خارگ کنترل و جمع آوری شد.

به گفته مرتضی مخلوعی، با اطلاع به موقع از نشت نفت در 12 مایلی جنوب غربی جزیره خارگ بلافاصله یدک کش های عملیاتی شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ وارد عملیات جستجو شده و پس از چند ساعت گشت و کنترل محل نشت که مربوط به خط لوله انتقال دریایی نفت از سکوی ابوذر به خشکی بود را پیدا کرده و اقدام به کنترل نشت نفت نمودند.

وی تاکید کرد: در این عملیات که با نظارت پرسنل اداره حفاظت محیط زیست خارگ انجام گردید پس از پیدا شدن محل نشت نفت به منظور حفظ محیط زیست دریایی خلیج فارس بلافاصله سکوی ابوذر به صورت کامل از سرویس، خارج و عملیات تولید و انتقال نفت متوقف شد.

رییس حفاظت محیط زیست خارگ افزود: عملیات مهار و پاکسازی به وسیله شناور پیشرفته خارجی، آغاز و بعد از 48 ساعت کار شبانه روزی در عمق 51 متری از سطح دریا محل نشتی به صورت کامل پاکسازی و نشت نفت مهار شد.

مخلوعی اعلام کرد: در این عملیات دو شناور از شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به مهار لکه های نفتی و پاشش کامل مواد تجزیه کننده نفت (او اس ای و او اس دی) نموده و خوشبختانه با توجه به عمق مناسب برای باکتری های تجزیه کننده نفت و همچنین تلاطم مناسب آب، لکه های نفتی به صورت کامل تجزیه شده و از ورود لکه های نفتی به ساحل جلوگیری شد.

 

ارسال نظر