کد خبر : 42248

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۰/۱۹|حرکت نفت به سمت ۶۰ دلار

پتروتحلیل-قیمت جهانی نفت در معاملات امروز روندی صعودی در پیش گرفته است و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 78 سنت نسبت به روز گذشته در برابر 59 دلار و 50 سنت معامله می شود.

قیمت نفت سبک آمریکا نیز با رشد 80 سنتی به 50 دلار و 58 سنت در هر بشکه رسیده است.

با اجرایی شدن توافق اوپک برای کاهش تولید نفت از ابتدای سال 2019 قیمت جهانی نفت رو به افزایش گذاشته است. افزایش امیدواری ها نسبت به توافق آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تجاری نیز عامل دیگر رشد قیمت ها در روزهای اخیر بوده است.

اما به رغم خوش بینی به مذاکرات پکن، برخی تحلیلگران هشدار می دهند که جنگ تجاری تنها بخشی از مشکل روابط چین و آمریکاست و حتی در صورت حل اختلافات تجاری، پایه های رابطه میان این دو کشور همچنان لرزان است و تنش ها ممکن است خیلی زود دوباره تشدید شود.

موسسه مطالعاتی اوراسیا گروپ در گزارش چشم انداز 2019 خود آورده است: «ما همچنان نگران مهمترین رابطه دوجانبه جهان (رابطه بین آمریکا و چین) هستیم.»

در ادامه این گزارش آمده است: «هیئت حاکمه آمریکا معتقد است تعامل با چین دیگر جواب نمی دهد و یک رویکرد کاملا تهاجمی را در مقابل پکن در پیش گرفته است... به دلیل بالا گرفتن احساسات ناسیونالیستی بعید است پکن نیز اقدامات تحریک آمیز آمریکا را نادیده بگیرد.»

 

ارسال نظر