کد خبر : 42186

درخواست ۱۶ شرکت خارجی برای مشارکت در اولین اکتشاف نفتی غنا

پتروتحلیل-وزیر انرژی غنا گفت 16 شرکت نفت و گاز درخواست های خود را برای یک یا بیش از 5 بلوک دریایی غنا در این کشور غرب آفریقا برای اولین مجوز اکتشاف نفت ارائه داده‌اند.
این علاقه، رای اعتمادی است به غنا که تمایل دارد پس از آغاز پمپ نفت از میدان دریایی جوبیلی در 2010، منابع بیشتری را باز کند.
شرکتهایی که درخواست خود را ارائه داده اند عبارتند از :تولو اویل، توتال، انی، کایرن، شرکت نفت و گاز هارمونی، اکسون موبیل، اسنوک، قطر پترولیون، بریتیش پترولیوم، ویتول، گلوبال پترولیوم کروپ، آکر انرژی، فرست E&P، کازمز، ساسول و ایکویینر.
درخواست این شرکت ها شامل اظهار علاقه برای مزایده برای 3 بلوک در میدان غربی و مذاکره مستقیم در مورد دو بلوک دیگر دریایی غنا است.
محمد امین آدم، معاون وزیر انرژی مسئول بخش نفت گفت:« علاقه بالای شرکت های نفتی بزرگ دنیا در اولین دور مجوزها رای اعتمادی است که اقتصاد غنا بدست آورده است».
در کل 60 درخواست دریافت شده است ولی دو تای آنها غیرمعتبر هستند چون مربوط می‌شوند به یک بلوک ذخیره برای شرکت نفتی ملی غن .
غنا در حال حاضر روزانه 200 هزار بشکه نفت تولید می‌کند که 100 هزار بشکه آن متعلق به میدان جوبیلی است.برخی از این شرکت‌های علاقمند در حال تقویت حضور خود در این کشور هستند.

 

ارسال نظر