کد خبر : 42164

شرکت ملی نفت چین عامل قطع ارتباط بانک کونلون با ایران بود

پتروتحلیل-شرکت ملی نفت چین (CNPC) به خاطر نگرانی در مورد تحریم های آمریکا احتمالاً جلوی خدمات مالی مربوط به ایران را از سوی واحد بانکداری خود می‌گیرد .

بانک کونلون که از  قبل از آغاز اولین دور تحریم ها در 2012 ، اصلی ترین کانال رسمی برای جریان های مالی بین چین و ایران است، تحت مالکیت شرکت ملی نفت چین قرار دارد .
دونالد ترامپ در ماه مه پس از بیرون رفتن از معاهده اتمی برجام که به دور قبلی تحریم‌ها پایان می‌داد، دستور داد تحریم های جدیدی بر ایران تحمیل شود‌. آمریکا این معاهده را به خاطر نگرانی از برنامه موشکی ایران و حمایت آن از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و شورشیان یمن ترک کرد .
ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ هیدروکربنهای مایع مثل نفت خام در 2017 بود. چین بزرگترین خریدار نفت ایران است. با فشار روزافزون مقامات آمریکا بر موسسات جهانی برای توقف تجارت با ایران، شرکت ملی نفت چین حالا تجارت بانک کونلون با ایران را مسئولیتی می‌بیند که مانع سایر خدمات مالی معمول این شرکت می‌شود .
کونلون که در یک شهر دور افتاده نفتی در شمال غربی چین آغاز به کار کرد به خاطر تحریم‌های آمریکا، مدیریت پرداخت ها از ایران را متوقف کرد.
البته کونلون هنوز یک حساب بانک مرکزی ایران را دارد که شرکتهای نفت ملی چین 18 میلیارد دلار پول واردات سالانه نفت از ایران را در آن واریز می کنند.  

 

ارسال نظر