کد خبر : 42128

رکورد تولید غول اوره و آمونیاک ایران شکسته شد

پتروتحلیل-پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک جهان موفق به صادرات محصولات پتروشیمی به بازارهای نوظهور و جدیدی در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا شد.

پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک بزرگترین مجتمع متمرکز تولید این دو محصول پتروشیمیایی در جهان است.

بر این اساس همزمان با بهره برداری رسمی از سومین فاز توسعه پتروشیمی پردیس، رکورد تولید اوره و آمونیاک در این مجتمع پتروشیمیایی شکسته به طوری که در طول یکسال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۷۴۷ میلیون تن آمونیاک و دو میلیون و ۵۷۲ هزار تن اوره در این مجتمع پتروشیمی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

در این مدت حدود ۲۷۵ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۹۸۶ هزار تن اوره توسط پتروشیمی پردیس به بازارهای چهار قاره جهان شامل اروپا، آسیا و آفریقا و آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب صادر شده است.

از سوی دیگر، گزارش عملکرد پتروشیمی پردیس نشان می دهد که در طول یکسال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره به هند، ۵۲۰ هزار تن به کشورهای اروپایی، ۳۰۰ هزار تن به چین و حدود ۳۰ هزار تن به کشورهای آفریقایی صادر شده است.

نکته جالب در صادرات اوره پتروشیمی پردیس این است که این مجتمع پتروشیمی موفق به صادرات حدود ۳۲ هزار تن اوره به مکزیک به عنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین و ۳۰ هزار تن محصول به کشور کوچک نپال شده که باید از این دو کشور به عنوان مشتریان نوظهور چند سال اخیر تجارت پتروشیمی کشور یاد کرد.

گفتنی است، همزمان با تکمیل ظرفیت تولید فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، این مجتمع پتروشیمیایی به بزرگترین تولیدکننده متمرکز اوره و آمونیاک خاورمیانه و حتی جهان تبدیل شد.

 

ارسال نظر