کد خبر : 42059

صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های نفتی از حضور بازنشستگان مصون می‌شوند؟

پتروتحلیل-با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی، در مجموعه وزارت نفت ده‌ها مدیر ارشد و میانی مجبور به ترک صندلی‌های مدیریتی خود شدند.

از اینرو، اکنون صنعت نفت کشور با ده‌ها مدیر بازنشسته‌ای مواجه است که از یک طرف پس از چند دهه فعالیت در بخش‌های مختلف صنعت نفت، اغلب نمی توانند و نمی خواهند بیکاری و دوران بازنشستگی را قبول کرده و از عرصه کار خارج شوند و از سوی دیگر با وجود رزومه چند دهه کار دولتی، امروز به کمتر از مدیرعاملی و عضویت هیئت مدیره در شرکت های خصولتی و یا خصوصی راضی نمی شوند.

لابی‌ها و گمانه‌زنی‌های حساب شده برای مدیرعاملی و عضویت هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی و سازمان‌ها و شرکت‌های خصولتی صنعت نفت از سوی این مدیران و اطرافیان آنها آغاز شده و شرکت های فعال صنعت نفت بخصوص در بخش خصوصی، امروز آماج این توصیه ها و فشارهای لابی‌گرانه هستند.

صندوق‌های بازنشستگی مرتبط با صنعت نفت و شرکت های بزرگ نفتی خصولتی، خصوصی و به ویژه شرکت‌های تأیید صلاحیت شده به عنوان E&P که ده‌ها پروژه فعال به ارزش میلیون‌ها دلار در دست اجرا دارند، از مقاصد مورد نظر مدیران بازنشسته وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه هستند.

شنیده‌ها حاکی از در جریان قرارگرفتن طرح استفساریه جدید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است که ممکن است راه ورود مدیران بازنشسته به صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های خصولتی را بگیرد.

 

ارسال نظر