کد خبر : 41997

ژاپن احتمالاً به زودی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

پتروتحلیل-به  دلیل  معافیت های آمریکا، پالایشگاه‌های ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گرفته اند ولی احتمالا تا ماه مارس 2019 واردات از ایران را متوقف می‌کنند، چون مطمئن نیستند معافیتشان پس از ماه مه تمدید خواهد شد یا نه.
ژاپن یکی از هشت مشتری نفت ایران بود که برای ادامه خرید نفت ایران یک معافیت 180 روزه پس از 5 نوامبر دریافت کرد. آمریکا در این روز تحریم‌ها علیه صنایع نفت،کشتیرانی، بانکداری و بیمه ایران را آغاز کرد.
هیروشیگ سگو، وزیر اقتصاد و بازرگانی ژاپن گفت بعد از اعلام معافیت ها، حالا پالایشگاه‌های ژاپن آماده می‌شوند واردات نفت از ایران را از سر بگیرند. ژاپن پس از اعلام تحریمها تمام واردات نفت از ایران را موقتا متوقف کرده بود.
به گفته بسیاری از منابع صنعتی، حتی اگر برخی پالایشگاه‌ها تصمیم بگیرند ماه آینده صادرات را آغاز کنند، احتمالا تنها بتوانند نفت ایران را در ژانویه و فوریه و شاید مارس بارگیری کنند. اول، پالایشگاه ها می خواهند تمام معاملات مربوط به ایران را تا آخر آوریل متوقف کنند. بعد می توانند از بیمه کشتیرانی دولتی ژاپن برای کالاهای ایرانی در آخر مارس، پس از انقضای پوشش بیمه ای فعلی استفاده کنند. به علاوه تا آن زمان آمریکا انتظار دارد مشتریان نفت ایران خرید خود را کاهش داده باشند و مشخص نیست هیچ کدام از این معافیت ها پس از این دوره شش ماهه تا آخر مه، تمدید می شوند یا نه.

ارسال نظر