کد خبر : 41962

ممنوعیت صادرات استایرن منومر توسط هلدینگ خلیج فارس

پتروتحلیل-هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با هدف حمایت از صنایع میان دستی صادرات محصول سودده ترین زیر مجموعه را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد.

به نقل از بورس پرس ، انجمن صنفی صنعت پتروشیمی اعلام کرد همزمان با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه محصول پتروشیمی استایرن منومر در صنایع میان دستی پتروشیمی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس صادرات این محصول را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

با بهره برداری از طرح های جدید مصرف کننده خوراک استایرن منومر در صنایع میان دستی و بالادستی صنعت پتروشیمی همچون پتروشیمی تخت جمشید پارس و انتخاب و واحدهای قدیمی تری همچون پتروشیمی تبریز و قائدبصیر و راه اندازی تعدادی از طرح‌های میان دستی با مقیاس کوچک و متوسط تولیدکننده محصولات پلی استایرنی، صادرات خوراک استایرن منومر فعلا از سوی "فارس" ممنوع اعلام شده است.

در شرایط فعلی پتروشیمی پارس (سودده ترین زیر مجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ) با تولید سالانه حدود 600 هزار تن استایرن منومر بزرگترین تولید کننده این خوراک کلیدی واحدهای تولیدکننده محصولات پلی استایرنی در صنایع پتروشیمی کشور است. اکنون تقاضا برای این محصول پتروشیمی در صنایع بالا و میان دستی پتروشیمی از مرز 800 هزار تن در سال گذشت، حتی امکان واردات این محصول هم قوت گرفته است.

علاوه بر این بخش خصوصی تاکنون پیشنهادهایی برای احداث طرح های تولیدکننده محصول استایرن منومر را به وزارت نفت ارائه کرده تا با استفاده از ظرفیت مازاد اتیلن و بنزن زمینه تولید این خوراک استراتژیک در صنعت پتروشیمی فراهم شود

 

 

ارسال نظر