کد خبر : 41570

غیبت طولانی مدت پتروشیمی مارون و نرخ های غیرواقعی پلی پروپیلن ها

پتروتحلیل- بازار پلی پروپیلن ها در ایران همچنان متاثر از غیبت های طولانی پتروشیمی مارون روزهای بلاتکلیفی را سپری می کند، به طوری که کمبود شدید محموله های گرید CS30 و Z30S که مبنای قیمت گذاری پلی پروپیلن های دیگر در بازار هستند، سبب شده تا دیگر محصولات نیز با نرخ هایی غیرواقعی از سوی معامله گران، قیمت گذاری شوند.

این در حالی است که غیبت طولانی پتروشیمی مارون سبب شده تا محموله های Z30S تا محدوده 13 هزار و 500 تومان در هر کیلو نیز از سوی معامله گران پیشنهاد شوند و با وجود قیمت گذاری با این ارقام، به ندرت محموله های گرید Z30S یافت می شود.

از سوی دیگر رقم پایه قیمت گذاری پلی پروپیلن ها نیز متاثر از کمبود این کالاها به 12 هزار و 600 تومان در هر کیلو رسیده که رقم قابل توجهی است.

در همین حال اکثر مصرف کنندگان پلی پروپیلن ها به کمبود و کاهش عرضه پلی پروپیلن سازها در هفته های اخیر اشاره می کنند، این در حالی است که پتروشیمی های تولیدکننده پلی پروپیلن در ایران کم نیستند؛ پلی پروپیلن جم، پتروشیمی مارون، پلی نار، پتروشیمی شازند، نویدزرشیمی و رجال، با این حال عدم عرضه Z30S پتروشیمی مارون در 2 ماه اخیر سبب شده تا گرید RP340 پلی پروپیلن جم به 15 هزارتومان در هر کیلو برسد. همچنین گریدهای دیگر نیز مانند 510L و C30S نیز در محدوده 12 هزار و 500 تا 12 هزار و 800 تومان قیمت گذاری شوند.

 

ارسال نظر