کد خبر : 41442

رکورد شکنی قیمت کد معاملاتی پی وی سی

پتروتحلیل- در حالی کد معاملاتی پی وی سی برای خرید در بورس کالا با رکوردشکنی به 2 هزارتومان در هر کیلو رسیده است که احتمالا تعمیرات پتروشیمی غدیر تا هفته آینده ادامه می یابد، منابع خبری می گویند: پتروشیمی اروند و بندرامام حاضر به فروش VCM به پتروشیمی غدیر نشده اند، این در حالی است که با افزایش رطوبت و دما مشکلات تولید پی وی سی سازها افزایش می یابد. از سوی دیگر پتروشیمی اروند نیز به دلیل تعمیرات واحد کراکر با 60 درصد ظرفیت فعالیت می کند، همچنین صادرات پالت نیز از سوی پتروشیمی اروند سبب شد تا این مجتمع روز گذشته عرضه سلف داشته باشد.

این در حالی است که پتروشیمی بندرامام هم با 50 درصد ظرفیت خود مشغول به تولید پی وی سی است و عرضه آف گرید پی وی سی S60 نشان می دهد که احتمالا خط تولید پتروشیمی بندرامام به S60 تغییر یافته است.

در همین حال پتروشیمی آبادان نیز همچنان به دلیل آتش سوزی از مدار تولید خارج است و به نظر می رسد که این وقفه در تولید همچنان ادامه یابد. این در حالی است که مدیرعامل پتروشیمی آبادان پس از آتش سوزی این مجتمع اعلام کرد: وقفه ای در تولید نخواهند داشت. احتمالا در خوشبینانه ترین حالت بازگشت پتروشیمی آبادان به مدار تولید ماهها طول می کشد.

این در حالی است که قیمت پی وی سی در بازار پتروشیمی طی روزهای اخیر به صورت لحظه ای نوسان داشته و تا مرز 9 هزارتومان پیش رفته است. معامله گران می گویند: با توجه به شرایط موجود و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره ورود ارز پتروشیمی ها به بازار ثانویه و احتمالا تغییر قیمت های دلار در محاسبات قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در آینده ای نزدیک، خریداران در بازار پتروشیمی در حال حاضر با هر قیمتی تمایل به خرید پی وی سی دارند؛ چرا که با این تغییرات در بازار پی وی سی شاهد افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت خواهیم بود.

 

ارسال نظر