کد خبر : 41435

تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافت

پتروتحلیل-نتایج تحقیق جدید رویترز نشان می‌دهد میزان تولید نفت اوپک در ماه جولای به بالاترین رقم در سال 2018 رسیده، اما تولید نفت ایران و لیبی کاهش یافته است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه جولای روزانه 32.64 میلیون بشکه نفت تولید کرده که 70 هزار بشکه نسبت به ماه ژوئن افزایش نشان می‌دهد.

اوپک و متحدانش در ماه گذشته میلادی توافق کردند که تولید نفت خود را افزایش دهند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از تولید کنندگان نفت خواسته بود تا با افزایش تولید، تأثیر تحریم‌های جدید آمریکا علیه نفت ایران را که موجب رسیدن نفت به بالای 80 دلار شده بود خنثی کنند.

این تحقیق نشان می‌دهد میزان پایبندی جمعی اوپک به توافق کاهش تولید از 116 درصد در ماه ژوئن به 111 درصد در ماه جولای کاهش یافته و این بدان معناست که هنوز اعضای اوپک جا برای افزایش تولید بیشتر دارند.

پس از تصمیم اوپک، کویت و امارات تولید نفت خود را در ماه جولای به‌میزان 80 و 40 هزار بشکه در روز افزایش داده‌اند.

ریاض هم تولید نفت خود را در ماه جولای 50 هزار بشکه نفت نسبت به ماه ژوئن افزایش داده است.

بیشترین کاهش تولید در این ماه مربوط به ایران بوده که تولیدش 100 هزار بشکه در روز کاهش داشته است. میزان صادرات نفت ایران نیز به‌دلیل ترس مشتریان تهران از تحریم‌های آمریکا کاهش داشته است.

اضافه شدن جمهوری کنگو به اوپک در ماه ژوئن نیز موجب شده تا تولید نفت این سازمان حدود 320 هزار بشکه در روز افزایش یابد./تسنیم

ارسال نظر