کد خبر : 44412

رقابت در بازار پی وی سی ایران همچنان ادامه دارد؛

چرا صادرات پی وی سی سازهای ایرانی دشوار شده است؟

چرا صادرات پی وی سی سازهای ایرانی دشوار شده است؟

پتروتحلیل-در حالی قیمت پی وی سی در هفته جاری و در بازار تهران با روندی نزولی تا محدوده ١٣ هزار و ٢٠٠ تومان کاهش یافته که تا آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته قیمت ها تا محدوده ١٣ هزار و ٩٠٠ تومان در هر کیلو افزایش یافته بود.
کاهش تقاضا و انباشت پی وی سی در انبارها با توجه به تحویل محموله های سلف از سوی پی وی سی سازها از دلایل افت قیمت در هفته جاری است. با این حال همچنان رقابت برای خرید پی وی سی در بورس کالا ادامه دارد، انتظار می رود در هفته جاری رقابت ها با توجه به تحویل محموله های سلف و کاهش ظرفیت های خرید، افت کند.

این در حالی است که صادرات پی وی سی سازهای ایرانی به دلیل بسته بودن مرزها و نرخ های ارزان در بازارهای آسیایی دشوار شده است، نرخ صادرات ایران در هفته جاری برای پی وی سی در محدود ٦٥٠ دلار در هر تن تحویل کارخانه اعلام شده است. محموله های پی وی سی آمریکایی در بندر مرسین ترکیه حدودا با قیمت ٦٠٠ دلار در هر تن معامله می شود.

با این حال پیش بینی می شود قیمت پی وی سی در بازار ایران در خرداد و تیر به کف قیمتی خود برسد و انتظار می رود در اوایل تیر و مرداد، عرضه های پی وی سی سازها در بورس کالا وارد سیستم مچینگ شود و با تخفیفات بیشتر از سوی پی وی سی سازها فروخته شود.

 

ارسال نظر