کد خبر : 42343

اختلاف نظر معامله‌کنندگان پی وی سی ترکیه‌ای درخصوص دورنمای ماه فوریه

ضمناً، معامله‌کنندگان از افزایش قیمت‌های پی وی سی گرید k67 از سوی عرضه‌کنندگان مصری خبر دادند. لذا، بازه‌ی قیمت این محصول 20 تا 25 دلار در هر تن افزایش یافت و به 850 تا 880 دلار در هر تن، بسته به عرضه‌کنندگان مختلف، رسید

اختلاف نظر معامله‌کنندگان پی وی سی ترکیه‌ای درخصوص دورنمای ماه فوریه

پتروتحلیل-در ترکیه، پیش از اعلام قیمت‌ها برای محموله‌های ماه فوریه، این هفته فروشندگان و خریداران زیادی در بازار فعالیت نداشتند. در این میان،  در پی شکل گیری روندهای صعودی در سطح جهان و تقاضای ناامیدکننده برای محصولات نهایی دورنمای ماه آینده نیز وضع مشخصی ندارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پی وی سی گرید k67 اروپایی در نرخ 870 تا 880 دلار در هر تن (CIF ترکیه) باقی ماند. یک پروفیل‌ساز با اشاره به روند ثابت تا اندکی افزایشی در نرخ قراردادهای اتیلن خاطرنشان کرد: «حتی اگر عرضه‌کنندگان به دنبال افزایش قیمت باشند، با توجه به اینکه تمام تاجران پیش از انتخاباتِ ماه مارس موضع احتیاطی اتخاذ کرده‌اند، بازار ترکیه این افزایش‌ها را هضم نخواهد کرد.»

قیمت‌های گرید k67 آمریکایی از نرخ 850 تا 880 دلار در هر تن (CFR، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی، 50 درصد عوارض اضافی و 18/81 درصد عوارض ضد دامپینگ، نقد) تغییر نکرد. تاجران اظهار داشتند: «به علت افزایش قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی و تعطیلی‌های برخی واحدهای تولیدکنندگان آمریکایی، قیمت‌ها دوباره رشد داشته‌اند. با وجود این، اندک بودن تقاضا از جانب خریداران ترکیه‌ای باعث جلوگیری از افزایش‌های بیشتر در این هفته شد و باعث شد محموله‌ها در نرخ‌های بازه‌ی پایین قیمت‌ها قابل دسترس باشند.»

ضمناً، معامله‌کنندگان از افزایش قیمت‌های پی وی سی گرید k67 از سوی عرضه‌کنندگان مصری خبر دادند. لذا، بازه‌ی قیمت این محصول 20 تا 25 دلار در هر تن افزایش یافت و به 850 تا 880 دلار در هر تن، بسته به عرضه‌کنندگان مختلف، رسید.

در بازار داخلی، قیمت‌های گرید k67 عمدتاً در نرخ 1080 تا 1120 دلار در هر تن (ex-warehouse ترکیه، نقد شامل مالیات بر ارزش افزوده) به ثبات رسیدند. معامله‌کنندگان اتفاق نظر داشتند که رویکرد به بازار در روزهای مانده به پایان ماه همچنان ضعیف مانده است.

بر اساس نظر تولیدکنندگان صنعتی، احتمال می‌رود عوامل فصلی و اقتصادی باعث شوند تاثیرِ تغییرِ قیمت‌هایِ اتیلن و افزایش قیمت‌های پی وی سی در بازارهای جهانی محدود بماند و تا ماه ماه مارس شاهد تغییر چشمگیری در نرخ‌ها نباشیم. با این وجود و باتوجه به وضعیت بازار پس از تعطیلات در چین و نیز برنامه‌ی آتی اقدامات زیست‌محیطی در اروپا، پیش بینی‌های تاجران حکایت از افزایش قیمت‌های پی وی سی در ماه فوریه دارد.

مهم‌ترین نکات

•  گرید k67 در بازار داخلی از پایین‌ترین نرخ خود در 2 ماه اخیر عبور کرد.

•  فروشندگان روی رونق در روند پی وی سی بازارهای آمریکا و آسیا حساب کرده‌اند.

•  انتظار برای قراردادهای C2 در اروپا.

• گرید k67 اروپا (دلار در هر تن):  870 تا 880 CIF.

• گرید k67 آمریکا (دلار در هر تن): 850 تا 880 CIF.

• گرید k67 در بازار داخلی (دلار در هر تن):  1080 تا 1120 شامل مالیات بر ارزش افزوده.

ارسال نظر