کد خبر : 42327

افزایش عرضه کنندگان چینی؛

قیمت‌های زیر 1100 دلار در هرتن در بازار پلی اتیلن ترفتالات ترکیه رؤیت نشد

قیمت‌های پارازایلین در بازار نقدی اروپا و آسیا از ابتدای سال به ترتیب به طور متوسط افزایش‌های حدوداً 80 و 125 دلار در هر تنی را به ثبت رسانده است

قیمت‌های زیر 1100 دلار در هرتن در بازار پلی اتیلن ترفتالات ترکیه رؤیت نشد

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات در ترکیه از سوی تمام واردکنندگان افزایش یافتند و از آستانه‌ی 1100 دلار در هر تن عبور کردند، اگرچه افزایش‌های عرضه‌کنندگان چینی شدیدتر بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله‌کنندگان از بالا رفتن قیمت‌های صادراتی از چین به عنوان دلیل افزایش قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات داخل این کشور یاد کردند و گزارش دادند که قیمت‌هایی در حوالی نرخ 1080 تا 1100 دلار در هر تن (FOB چین) به آن‌ها ارائه شده است. افزایش نرخ‌های باربری نیز یکی دیگر از دلایل این رشد قیمت قلمداد شده. تاجری خاطرنشان کرد: «پایین‌ترین قیمت پلی اتیلن ترفتالات وارداتی 1130 دلار در هر تن است.»

قیمت‌های پیشنهادی برای پلی اتیلن ترفتالات چینی معادل 1100 تا 1120 دلار در هر تن بود؛ با وجود این، به‌نظر نمی‌آید فروشندگان بخواهند از موضع خود عقب بکشند. 

قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات چینی و عمانی 1130 تا 1150 دلار در هر تن (CIF ترکیه، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی و 6/4 درصد عوارض اضافی، نقد) ارائه شدند.

در خصوص عرضه‌کنندگان معاف از عوارض نیز پلی اتیلن ترفتالات کره‌ی جنوبی و مالزیایی معادل 1170 تا 1200 دلار در هر تن (هر دو CIF، مشمول 6/4 درصد عوارض اضافی، نقد) عرضه شدند. اگرچه این مسئله به صورت گسترده تایید نشده است، اما قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات مالزیایی 1130 تا 1140 دلار در هر تن گزارش شده‌اند. معامله‌کنندگان متفق‌القول اظهار داشتند: «این محموله‌ها ممکن است همان محموله‌های قبلی باشد و چندان نشانگر نرخ‌های اصلی نباشند.»

انتظار می‌رود طی تعطیلی بازار چین فعالیت‌های بازار همچنان اندک بماند؛ میزان تقاضا در دوران پس از تعطیلات در چین نیز تعیین‌کننده‌ی روند آتی بازار خواهد بود. معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «با توجه به فصل رونق بازار در آینده، چین ممکن است با روندی صعودی از تعطیلات بازگردد.»

همچنین، بنا بر اطلاعات ما، قیمت‌های پارازایلین در بازار نقدی اروپا و آسیا از ابتدای سال به ترتیب به طور متوسط افزایش‌های حدوداً 80 و 125 دلار در هر تنی را به ثبت رسانده است.

همچنین، افزایش‌های اعمال‌شده در قیمت‌های وارداتی، به دلیل تمایل به خرید اندک در بازار، در قیمت‌های بازار داخلی بازتابی نداشته. با این حال، تاجران تایید کردند فروشندگان اخیراً قیمت‌های خود را بالا برده‌اند.

یک تولیدکننده‌‌ی داخلی قیمت‌های خود برای پرداخت‌های مدت‌دار را 25 دلار در هر تن بالا برد اما قیمت‌های خود برای پرداخت‌های نقدی را ثابت نگه داشت. قیمت‌های این تولیدکننده معادل 1350 دلار در هر تن (نقد) و 1450 دلار در هر تن (60/90 روزه) (هر دو FD/ex-warehouse و بدون مالیات بر ارزش افزوده) اعلام شدند.

ارسال نظر